registrering..??

Reykur

Trådstartare
Hur ska man gå till väga för att registrerar sin pålle i sverige?
är inte alls insatt i sånt! behöver snabbt savr gärna...
//Emma//

Är pållen registrerad i ett annat land? Eller svenskfödd?
I fall den är reggad i ett annat land behöver du hästen orginalpapper. Sedan tar du ut en ID-kontrollant och hon/han fyller i de nödvändiga pappren. Så skickar du in de papprena och orginal-reg-beviset till SIF:s avelskansli. Tillbaka får du ett svenskat hästpass.

Ifall hästen är svenskfödd och oreggad så tar du ut ID-kontrollant och pappersproceduren görs. Blodprov bör en veterinär ta och skicka in. Sedan skickas alla papper åter igen till SIF:s avelskansli!

Lycka till!

/Malin

han är islandsfödd och importerad av gimli islandshästar.
Orginal papprena? är det "certificate of orgin and pedigree"? för ett sånt har jag, men det var det enda jag fick med..
hur får man tag på en ID kontrolant?

precis det pappret är han orginalpapper. En ID-kontrollant får du tag i genom att titta på SIF:s hemsida eller i Islandshästen där de utbildade står listade efter vilket län de bor i.

/Malin

aha! tack för hjälpen!
måste bara kolla så jag har rätt nu, en häst som är reggad islandshäst kan slutmätas som ponny och tävlas i hoppning? har för mig det..

Liknande trådar

Mat Jag har fått massor med spetspaprika i år. Det mesta är grönt fortfarande, några har hunnit bli gula. Vad kan jag göra med de gröna...
2
Svar
30
· Visningar
764
Senast: sthu
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 511
Senast: Lejanna
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 047
Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
1 058
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama