Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Är pållen registrerad i ett annat land? Eller svenskfödd?
I fall den är reggad i ett annat land behöver du hästen orginalpapper. Sedan tar du ut en ID-kontrollant och hon/han fyller i de nödvändiga pappren. Så skickar du in de papprena och orginal-reg-beviset till SIF:s avelskansli. Tillbaka får du ett svenskat hästpass.
Ifall hästen är svenskfödd och oreggad så tar du ut ID-kontrollant och pappersproceduren görs. Blodprov bör en veterinär ta och skicka in. Sedan skickas alla papper åter igen till SIF:s avelskansli!
han är islandsfödd och importerad av gimli islandshästar.
Orginal papprena? är det "certificate of orgin and pedigree"? för ett sånt har jag, men det var det enda jag fick med..
hur får man tag på en ID kontrolant?
precis det pappret är han orginalpapper. En ID-kontrollant får du tag i genom att titta på SIF:s hemsida eller i Islandshästen där de utbildade står listade efter vilket län de bor i.
aha! tack för hjälpen!
måste bara kolla så jag har rätt nu, en häst som är reggad islandshäst kan slutmätas som ponny och tävlas i hoppning? har för mig det..
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.