Registrera hästföretag

hanna_shetland

Trådstartare
Vart gör man det? Kostnad?

Vilket är att föredra - handelsbolag eller enskild firma?

Andra tips eller ideér mottages tacksamt. Är helt grön på det här... :o :)

Sv: Registrera hästföretag

Beställ en tid på skattemyndigheten, de hjälper dig!

Lycka till... :)

Har du pratat med Norrveda tjejerna? De har ju precis lagt över hästarna i firma :idea:

Hm, mycket intressant men egentligen inte riktigt svar på min fråga. Vilken typ av företag har ni bukefalister? Vill gärna veta för- och nackdelar. Egna erfarenheter alltså.

Måste nog bli handelsbolag - jag och min mamma driver ju "hästeriet" tillsammans.

Vad svårt att bestämma ett namn, vi har inget stuterinamn registrerat än. Kan man ändra namn sen eller måste man starta ett nytt då?

Massa frågor som sagt, kan noll om detta. Känns som ett nödvändigt ont sas. :)

Handelsbolag är nog det vanligaste om man är fler än en och inte kör igång ett aktiebolag på en gång.

På denna länk Kan du hitta mer info.

Jomen det var visst svar...du frågade vilket som var att föredra....det är ju helt upp till den enskilde personen vad som passar dem bäst...men om du läser på om de olika bolagsformerna så kan du ju själv känna vad som passar just dig.

Har inte kommit tillskott ännu. Ska ringa skattemyndigheterna för att kolla upp lite vad som gäller. Går +-noll så då känner jag att jag inte snuvar staten på några vinster direkt :smirk:

Usch ja. Nån skrev att man kunde ringa Skattemyndigheten och boka en tid. Jag kommer sitta där som en idiot och inte fatta vad dom snackar om. :smirk:

Jag hade en kanonbra bok om detta förut, ska se om jag kan hitta den!

Glömde ju, kostnaderna för att bilda bolag beror ju på, aktiebolag kräver ett insättningskapital a 100000Sek de andra bolagsformerna går väl alla ut på att registrera ett firmanamn vilket kostar runt en tusenlapp men det kan Patent och registreringsverket svara på PRV

Gå starta eget utbildning om du inte har gjort det är ett tips.

Jag är allergisk mot sådana kurser :)

Har läst en del ekonomi och företagande i skolan så den biten är nog inget problem, mest att komma i gång och registrering och annat praktiskt som jag behöver hjälp med.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 471
Senast: Bee
·
Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
3 463
Senast: ameo
·
Hemmet Har en källarförråd som inte är för rolig. Dörren i sig är ok men entrén ned är verkligen allt annat än ok. Trappen fick sig nog en...
Svar
14
· Visningar
1 129
Senast: Inte_Ung
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 478
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar