Registra föl i Zangesheide.

ibiza

Trådstartare
Jag har ett sto som förhoppnings vis kommer föla nästa år. Är det någon som vet hur man får sitt föl registrerat i Zangesheide ?:)

Sv: Registra föl i Zangesheide.

Du börjar med att lösa medlemskap på deras hemsida. När det är klart och du har fått ditt medlemsnummer kopierar du alla viktiga sidor i ditt stos pass och skickar ner det till Lanaken för stamboksföring, vilket är gratis. Du får sen ett papper med stoets stamboksnummer i Z.
Hingsten du använder måste ha giltig liscens i en avelsförening medlem i WBSFH.
http://www.wbfsh.org/files/Members_April_30th_2012.pdf
Meddela hingsthållaren att fölet ska registreras i Z.

Bra info finns här http://www.zangersheide.com/en/registreren_veulens.php

När det gäller svenska föl ska deras ID-kontroll göras av en veterinär godkänd av FEI. DNA tas på både föl och sto.
Skicka ner ordentlig info om hingstens stam, reg,nummer, vilka förbund han är godkänd i, ägare m.m

Å tack för svaret:) ska gå in på Zangesheides hemsida och kolla lite mer. Varför jag frågade var för mitt sto är ett Zangesheide sto och hingsten är reg. I Zangesheide, sp det skulle va kul om fölet också blev det:laugh:

Då bör ju ditt stos DNA redan finnas där nere. Kolla om hingsten du ska använda finns på deras hingstlista i år eller om han är godkänd i ett annat förbund.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
823
Senast: Freazer
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: Freazer
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 801
Senast: thoora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka