Regionalt på ponny kavaj?

A

Axtelius

Hej, vad jag har läst i både hopp och fälttävlans TR så måste man ju ha kavaj från och med regional tävling.
och de tävlingar jag varit på i år har de sagt att alla måste bära kavaj och alla måste bära väst(ponnytävlingar vill säga). Men nu när jag läste ryttarmedelandet till SRK regionala ponnytävling i helgen så står det:
From. regional tävling skall ridkavaj bäras. Junior (alltså ponnyryttare)skall ha godkänd säkerhetsväst och får då rida utan ridkavaj.
Betyder det att ponnyryttare/juniorer inte behöver ha kavaj utan får ha jacka ändå?
Jag har ej frågat någon överdommare på tävlingsplats men både på Björklinge och Heby hörde jag några ryttare bli tillsagda att de var tvugna att bära kavaj inne på banan innan de gick in i colektingring.. kan någon förklara vad det ska vara!

Sv: Regionalt på ponny kavaj?

Ryttare över 18 år ska bära kavaj på reg tävlingar och högre.

Ryttare under 18 ska använda väst. Och får rida med kavaj, tröja eller långärmad skjorta under västen. På alla tävlingar. Tror inte man får rida i jacka ändå.

tack :D
Jag rider iof i min kavaj men jag började undra lite

haha ja det ändrades på sjukt mycket regler till i år.

Tror att det är så att eftersom man måste ha väst så får man inte ha en jaka över där domaren/överdomaren inte kan se att du har väst:angel:

Antar att dom menar på sommaren, när det kan vara jättevarmt, behöver man inte ha kavaj?

Man får ju ha jacka på lokal nivå, och då får man ha västen under ?

Jag har förstått de här med väst & kavaj att om man ha väst så får man rida med skjorta / långärmad tröja med vit krage alltid, inte bara på sommaren :confused:

På regional nivå är det kavajkrav.
UNDATAG om du är junior, då bär du säkerhetsväst och får rida i kavaj, eller enbart en långärmad tröja under västen.
Man får inte ha jacka på regionala tävlingar.

Det gäller inte bara juniorer utan alla som väljer att ha väst slipper kavaj.

Läs TR. Står rätt klart och tydligt dära.

Det visste jag faktiskt inte, tack för infon :)

Liknande trådar

A
Fälttävlan Hej, vad jag har läst i både hopp och fälttävlans TR så måste man ju ha kavaj från och med regional tävling. och de tävlingar jag...
Svar
5
· Visningar
1 053
Senast: Axtelius
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama