Regional L:A, sporrfråga.

A

acke

Som jag förstår det efter att ha läst om TR på Stallbackens sida får man ha sporrar "utan utskjutande del" (dvs 0 mm). Betyder detta att det alltså är okej att starta med i princip avsågade sporrar, bara fästet på stöveln?

Jag rider allra helst utan sporrar, o då det var länge sen vi hade det sist så kan jag räkna med en del bråk med pållen som jag gärna avstår då jag hellre jobbar med finliret... Men lite löjligt med bara sporrfästen, kan det verkligen vara okej?

Sv: Regional L:A, sporrfråga.

Åh!!:banana: Du minns inte var du har sett dem? Jag har letat på hela internet (känns det som)?

Ingen är gladare än jag! Eftersom jag är gravid så är jag inte galen i konflikter just nu :-)

Men du, du behöver ju inte använda sporrarna för att de sitter där? Jag har väldigt långa sporrar (50 mm) men de är ju bara där för de tillfällen det behöver killa till lite...

Hihi, vet inte om jag vågar prova hur stilla mina skänklar ligger. Tror inte jag flaxar med benen men blir avslängd är ingen höjdare...

Jag har de sporrarna och de är väldigt uppskattade när jag rider känsliga hästar:banana:

Jag har de sporrarna och de är väldigt uppskattade när jag rider känsliga hästar:banana:

ha ha jo ja kan tänka mig de.. de är ju onödigt att rida med sporrar om de inte behövs eller bara ställer till det för en..

Problem!

De är säkert kanonbra, de där Sprengersporrarna! Men de finns ju ingenstans att köpa! Har kollat nät, både webshopar o annonser, o ringt alla lokala hästaffärer. Ingen har dem, o ska de ta hem dem så handlar det om 3-4 veckor, då är tävlingen över för länge sen! Inte känner jag ngn som kan låna ut heller... Börjar bli lite kris.

Sv: Problem!

Men varför måste du KÖPA det är bara ta vilka skitsporrar som helst såga av dem och fila till så det blir jämt, svårare än då är det inte.

Hm, jag kan ju försöka iallfall!
Tack för tipset!

du kan väl bara låte bli att använda sporren?? :confused:

Om jag rider med sporrar så används dom ytterst sällan. Man måste inte nöta med dom bara för att dom sitter där!

Ravishing & Centaur

Jag vet att man inte behöver använda dem om man inte vill, tack för tipset :crazy:

Men eftersom jag har en underbar häst som är mycket känslig i sidorna och fungerar toppen utan sporrar så föredrar jag att inte ha sådana alls på mig. Men nu måste jag och då vill jag ha alternativ. I L:A ingår bla en hörnpassering, sedan en kraftig höger (och senare vänster-) sväng tillbaka i förvänd galopp från mitten av kortsidan till mellan de två första bokstäverna på långsidan. Jag vill inte riskera att råka peta till honom med en fullständigt onödig och för mig ovan sporre, så han byter.

Jo, fick tipset ovan och funderar på att testa det...

Jag har själv letat som en tok efter sporrar utan utstickande del..
Hittade mina i en lokal butik, från shires!
Det sticker inte ut någon kula över huvud taget, och de kostade strax över 100 kr för ett par! :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka