Regga valpen vart?

Chickengirl

Trådstartare
Har just fått hem en liten valp, hon är blandras å vi har skickat iväg idregg till skk. men ska hon reggas i jordbruksverket oxå? Det var många år sedan vi hade hund å då behövde dom inte vara reggade... frågar därför er och hoppas på bra svar!!
 
Sv: Regga valpen vart?

Ja hunden ska ägarregistreras i jordbruksverket och den blanketten ska medfölja hunden när du köper den.
 
Sv: Regga valpen vart?

Jo, alla hundar ska vara reggade i Jordbruksverkets ägarregister. Man brukar få såna papper hem från SKK när man anmäler ägarbytet (uppfödaren -> dig) eller om han inte har ngn ägare, när du anmäler dig som ägare.

Jag skickade in ägarbyte för några år sen (ändrade från uppfödaren till mig själv) då fick jag ett brev hem automatiskt, från JB.
 
Sv: Regga valpen vart?

okey, vi fick med ett papper vi skulle skicka in till skk, tror ni att papper kommer från jordbruksverket då eller ska vi ringa jordbruksverket??
 
Sv: Regga valpen vart?

Jaha, jag missförstod och tänkte att det blivit helt fel... Jag hade bara oseriösa uppfödare i tanken och tänkte att de kanske blivit lurade...

//E
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
21 397
Senast: Gunnar
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 155
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 462
Senast: Rugge
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 791
Senast: Tiffany
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp