reg avgiften?

Sv: reg avgiften?

Ska man behöva betala sånt varje år?Menar du för häst då?Är inte det bara en engångs summa? :crazy:

jo för hästen,betalar man bara den engång?

De förbund jag vet som registrerar hästar betalar man bara en engångs summa, tävlingslicenser å sånt måste man lösa ut varje år, varför inte fråga ngn på det förbundet du vill regga hästen?

ok tack för svaren,jag får ringa och fråga efter helgerna

Jag lånar tråden för att fråga några saker. Jag köpte ett arabiskt fullblodsföl den 1 december och köpeskontrakt och försäkringspapper är klara men är det inte mer man ska ha? Ska man inte ha regbevis, pass som uppfödaren har ordnat med och sådant? När kommer det? Är det vanligt att det dröjer.

Om hästen inte är reggad eller har pass så får man ju inte med det.Konstigt, du skulle fått med de pappren om det hade varit så att hästen haft några.
Du kanske måste fixa passet själv.

Alltså han är reggad och har pass men jag vet inte om det tar tid i och med att det är ett föl som ska registreras? Uppfödaren har betalt in allt men jag ska maila henne och fråga när det kan tänkas komma.

Att få passet i handen kan ta flera veckor eller månader...det går inte på ett kick. Det är nog otroligt många som i sista stund ska ordna pass åt sina hästar, och då tar det tid...Fast jag fattar inte riktigt vad du menar...har hästen pass eller inte ? Eller är bara papperna inskickade och ni väntar på att passet ska printas ut ??

Hästen är åtta månader och när jag köpte honom skickades alla papper samtidigt efter id kontrollanten varit där ovs. Men jag har pratat med uppfödaren nu och det kan ta lite tid men jag kunde ringa och fråga hur långt på vägen dom har kommit.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Oh_really
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
919
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 552
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama