• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare smessis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 454
S

smessis

Lite nytt för mig med färgade reflexer.
Har bara kört på "vanliga" gula. men har sett att det börjar komma in mer och mer i rosa och grönt bla. Vad är bäst? Är det bara färg skillnad eller syns dom andra färgerna bättre? Vart köper man i så fall sådana reflexer?
:)

Sv: Reflexer!

Tror inte det är någon skillnad på hur bra dom syns. Men de gula syns ju fast det inte är något lyse på dem eftersom de lyser så gult.

Ja, men jag tänkte om dom andra syns lika bra. Du vet inte alls någin sida på internet där dom har "färgade" reflexer?

Vita o gula syns bäst :p
Dom färgade e något sämmre :p:D

Det har jag också alltid undrat. Skulle gärna sätta lite råsa reflexer på medryttarpollan! :love:

Som sagt, gula är bäst.
Och det är inte bra med för många färger, då ser hästarna ut som julgranar :angel:

Lite OT men jag och en kompis lånade två ridskolehästar en gång för några år sen och red ut. I reflexlådan fanns vita, gröna, gula, blå, orange... Vi tog förstås en av varje färg :rofl:

Håller med dig om att gult syns bäst. Ögat uppfattar den gula färgen snabbare än de andra färgerna. Även i skymning, dimma och regn syns det gula bäst.

De gula syns bäst. Som Bladluz sa, de lyser liksom av sig själv. :p Men jag tror inte att det är nån större skillnad på den reflekterande förmågan pga färgen. Jag har haft både gröna och rosa benreflexer till min häst och de har funkat bra.

Men vart har du köpt dom?? Lite mest det jag undrade. har bara grönt till en av min pållar. (förutom sadel och träns då förståss) skulle va lite coolt me gröna reflexer till honom me.. :banana:

jag har både en uppsättning gula och ett par röda och ett par vit.. tänker lite mer trafikmedvetet och kommer att sätta gula och röda på bakben och gula och vita på framben..

(och reflexridtäcke, reflexbrösta, svansreflex, ansiktsrefles, tygelreflex, stigbygelreflex, benreflex på mig, reflexväst på mig och reflexer på spöet.. )

Ledsen, men jag fick mina av stallägaren, så jag vet inte alls var hon hade köpt dem. :crazy: Dessutom är det typ 10 år sen och jag har hunnit kassera dem. :p

De gråa "vägverkreflexerna" blir ju vita när de reflekterar. Röda benreflexer har jag aldrig sett.

Om man använder plastreflexer måste man vara mycket noga med att de är hela och fortfarande fungerar, de är mycket känsligare än de grå reflexerna (iaf om man har sådana som är avsedda för att sys fast på arbetskläder).

Jag upplever att de grå reflekterar bättre än plastreflexerna, men att de färgade reflexerna syns bättre i skymning/dimma/etc.

jag hittade min i en reakorg på en mindre hästsportbutik.. granngården har haft vet jag..

mindes precis att jag kollat på sånna på en nätsida: http://www.erikshastshop.com/ produkter-säkerhet-reflexer :idea:

Jag har rosa på benreflexerna och bröstan. Tycker det är bra att det är nån annan färg än standardfärgerna och det är för att man hajar till när det kommer en rosalysande figur i mörkret! :p :love:

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 315
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 132
Senast: Capybara
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
614
Senast: Emma-pemma
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka