Reflexer till valp

Migo

Trådstartare
Eftersom jag som vanligt lyckas tima in valptiden med en mörk höst och vinter, så behöver jag fylla på med massor av reflexer. Har västar, täcken, halsband och selar i strl M-L, men inget som passar en liten knodd...

Jag vill ha tips på västar och tecken med bra reflexer och med god passform för en rörlig bebis som kommer vara ute mycket. Med tanke på hur de växer tänkte jag inte lägga ut mer än nån hundring per plagg- de byts ju på bara några veckor...

Halsband är inte aktuellt, och selar har jag kvar sen förra valpen.

Har ni några tips?

Sv: Reflexer till valp

Kan du inte köpa reflexer som du sätter på selen och koppel då? Det borde ju vara smidigt och behöver inte bytas ut varje vecka.

Jag tänkte ha såna också, men skulle gärna ha minst ett täcke. Både för värmen, regnskyddet och reflexernas skull. Tycker dock att de flesta tecken jag sett är väldigt klumpigt sydda med dålig passform, känns som att de kommer kasa runt och störa rörelsen?

Du har inte möjlighet att ta dig till någon affär och prova då? Flera gånger har det varit så att de täcken jag tycker ser jättebra ut sitter helt katastrofalt och de som ser ut att bara vara "något i nödfall-täcken" har varit jättebra :p
Tex det här är jag sugen på att prova till mina damer.

Jag har det rosa från Hööks till min hund :o Sitter helt ok och hon är bekväm i det, köpte det då hon inte var bekväm i sitt supersnygga regntäcke från Hansbo, det var nog lite för litet :(

Klämde på det nu i eftermiddags, och det sen ut att ha bra passform men känns väldigt tunt och sladdrigt. Dessutom ganska litet i storleken, Boss brukar behöva 55-60 cm, men detta skulle han behövt 65 cm.

Även det choskrosa reflextäcket ser ut att ha riktigt bra passform, blir nog ett sånt sen när kotten är med och kan prova.

Hittade en regnoverall i rea-lådan, så stackars Boss har fått en sån så länge:o

Hmm, får åka dit och kolla kanske. Min tjej växer ju ännu så jag vill inte köpa ngt dyrt. Haha, stackars hund... overall ;).

Är reflextäcket fodrat något btw?

Ja, det rosa var fodrat.

Han tycker synd om sig själv när jag provar den, men inte lika som jag gör efter att behöva dammsuga 3 gånger per dag för att han drar in blött grus efter långpromenaderna;)

*Är tacksam över att jag har korthårig hund*. Ska åka och kika på Hööks tror jag, tack för att du delade med dig :).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka