Poisonous
Trådstartare
Jag måste ändra om min mat.
Kopierar från beachtråden
jag äter normalt.
frukost runt 10
En shake/lunch vid 13 (beroende på, börjat med 5:2)
Middag vid 16-17
Och ev. proteinshake på kvällen om jag tränat. Annars nötter/vindruvor som kvällsfika
Förut åt jag godis direkt på morgonen för jag hade förmodligen lågt blodsocker och sen fortsatte jag med godis fram till middagen vid 17 och sen godis/chips/cola på kvällen
Det är ju viktminskning jag är ute efter samt bli mer fit i kroppen. Men folk säger ju att man måste röra på sig för att gå ner i vikt så. Vet inte riktigt hur jag ska göra.
Och dessutom äter jag äppelcidervinägerkapslar och ketonekapslar som ska hjälpa viktnedgången
Frukost är ca (nu tar jag från huvudet bara) 2dl havregrynsgröt med en halv banan.
Lunch brukar bli en sånhär http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70247499/ med mat / en shake gjord på rekomenderad mängd pulver/mjölk. Dvs typ 3dl mjölk och 1 skopa pulver
Middag samma, en sån skål med mat
Kväll: Blir väl kanske.. 2dl vindruvor och/eller 2dl nötter
När jag äter så är det pasta, fullkorn, potatis och oftast kött till. Köttfärssås med kidneybönor/majs
Panerad torsk (2st)
Fläskkotletter (2st)
Lasagne
Köttfärsfrestelse
--------------------------------------------------------------------------
Nu vill jag ha hjälp att hitta god lite nyttigare mat.
Är dock extremt matkräsen.
- Inte så förtjust i grytor
- Äter inte broccoli/spenat
- Väldigt lite fisk (I princip bara torsk, fiskpinnar, fiskbullar, panerad torsk) ej lax eller sådant
- Lite rädd att prova nya saker
- Äter inga skaldjur
- Äter all typ av kött annars, kyckling, nöt, gris, korvar, färser, kotletter, fransyska osv.
- Gillar inte såser (kanske en bra grej i detta sammanhang
- Inte så förtjust i kryddig mat
Försökt googlat lite men det ger så... snoffsiga recept som inte alls ser gott ut och som mest känns som hokuspokus
-----------------------------------------------------
Hur dåligt är halv/helfabrikat när det kommer till t.ex schnitzel? Det känns lite ambitiöst att göra egen.
Är helt okej i köket annars, inte så jätteförtjust i att laga mat men kan om jag vill.
Kopierar från beachtråden
jag äter normalt.
frukost runt 10
En shake/lunch vid 13 (beroende på, börjat med 5:2)
Middag vid 16-17
Och ev. proteinshake på kvällen om jag tränat. Annars nötter/vindruvor som kvällsfika
Förut åt jag godis direkt på morgonen för jag hade förmodligen lågt blodsocker och sen fortsatte jag med godis fram till middagen vid 17 och sen godis/chips/cola på kvällen
Det är ju viktminskning jag är ute efter samt bli mer fit i kroppen. Men folk säger ju att man måste röra på sig för att gå ner i vikt så. Vet inte riktigt hur jag ska göra.
Och dessutom äter jag äppelcidervinägerkapslar och ketonekapslar som ska hjälpa viktnedgången
Frukost är ca (nu tar jag från huvudet bara) 2dl havregrynsgröt med en halv banan.
Lunch brukar bli en sånhär http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70247499/ med mat / en shake gjord på rekomenderad mängd pulver/mjölk. Dvs typ 3dl mjölk och 1 skopa pulver
Middag samma, en sån skål med mat
Kväll: Blir väl kanske.. 2dl vindruvor och/eller 2dl nötter
När jag äter så är det pasta, fullkorn, potatis och oftast kött till. Köttfärssås med kidneybönor/majs
Panerad torsk (2st)
Fläskkotletter (2st)
Lasagne
Köttfärsfrestelse
--------------------------------------------------------------------------
Nu vill jag ha hjälp att hitta god lite nyttigare mat.
Är dock extremt matkräsen.
- Inte så förtjust i grytor
- Äter inte broccoli/spenat
- Väldigt lite fisk (I princip bara torsk, fiskpinnar, fiskbullar, panerad torsk) ej lax eller sådant
- Lite rädd att prova nya saker
- Äter inga skaldjur
- Äter all typ av kött annars, kyckling, nöt, gris, korvar, färser, kotletter, fransyska osv.
- Gillar inte såser (kanske en bra grej i detta sammanhang
- Inte så förtjust i kryddig mat
Försökt googlat lite men det ger så... snoffsiga recept som inte alls ser gott ut och som mest känns som hokuspokus
-----------------------------------------------------
Hur dåligt är halv/helfabrikat när det kommer till t.ex schnitzel? Det känns lite ambitiöst att göra egen.
Är helt okej i köket annars, inte så jätteförtjust i att laga mat men kan om jag vill.
Senast ändrad: