Recept på kycklinggryta

Mirre

Trådstartare
VIsst var det @Sleepan som hade ett recept på den asgoda kycklinggrytan? Med bacon och lite annat i.
Har tappat bort receptet :p
 
VIsst var det @Sleepan som hade ett recept på den asgoda kycklinggrytan? Med bacon och lite annat i.
Har tappat bort receptet :p

Haha, japp!
Stek bacon i bitar. Ta ur baconen och stek kycklingen i fettet och låt baconen rinna av.
Skala och skär några morötter i rätt rejäla bitar. Samma sak med en lök eller två.
Ta en tre-fyra vitlöksklyftor, skala och dela en gång. I med vätska. Ju fetare desto godare - alltså bäst med vispgrädde! :p
Brukar dock blanda lite. Ibland vatten och vispgrädde, ibland matlagningsgrädde och vispgrädde. Ibland bara vispgrädde... :angel:
I med soja och kalvfond. Sen förmodligen mer kalvfond. Låt puttra tills morötterna är mjuka. I med bacon igen.
(eller låt baconen va med hela tiden, jag gör olika).

Avnjut med potatis och sallad.
:D
 
Haha, japp!
Stek bacon i bitar. Ta ur baconen och stek kycklingen i fettet och låt baconen rinna av.
Skala och skär några morötter i rätt rejäla bitar. Samma sak med en lök eller två.
Ta en tre-fyra vitlöksklyftor, skala och dela en gång. I med vätska. Ju fetare desto godare - alltså bäst med vispgrädde! :p
Brukar dock blanda lite. Ibland vatten och vispgrädde, ibland matlagningsgrädde och vispgrädde. Ibland bara vispgrädde... :angel:
I med soja och kalvfond. Sen förmodligen mer kalvfond. Låt puttra tills morötterna är mjuka. I med bacon igen.
(eller låt baconen va med hela tiden, jag gör olika).

Avnjut med potatis och sallad.
:D
Åh tack! Den är ju så god!
 
Haha, japp!
Stek bacon i bitar. Ta ur baconen och stek kycklingen i fettet och låt baconen rinna av.
Skala och skär några morötter i rätt rejäla bitar. Samma sak med en lök eller två.
Ta en tre-fyra vitlöksklyftor, skala och dela en gång. I med vätska. Ju fetare desto godare - alltså bäst med vispgrädde! :p
Brukar dock blanda lite. Ibland vatten och vispgrädde, ibland matlagningsgrädde och vispgrädde. Ibland bara vispgrädde... :angel:
I med soja och kalvfond. Sen förmodligen mer kalvfond. Låt puttra tills morötterna är mjuka. I med bacon igen.
(eller låt baconen va med hela tiden, jag gör olika).

Avnjut med potatis och sallad.
:D

Sleepan! Fick ett akut sug efter detta recept så tänkte prova ikväll. Men hur mycket av allt brukar du ha? Hur mycket kyckling, bacon, grädde och soja?
 
Sleepan! Fick ett akut sug efter detta recept så tänkte prova ikväll. Men hur mycket av allt brukar du ha? Hur mycket kyckling, bacon, grädde och soja?

Alltså, typ lagom? Haha.
Nä men några kycklingfiléer, ett eller två paket bacon, grädde så det räcker (fast jag brukar ha i vatten också, så det blir lite mindre fett. Men mjölk eller vad som funkar ju med) Soya och Kalvfond efter smak. Så ta lite i taget och låt den puttra ett bra tag.

Sjukt dålig beskrivning, haha. Förlåt!
 
@Sleepan: Har du testat att göra med kycklingfond? Jag har mer och mer gått över till att använda den snarare än kalvfond (förutom till kötträtter). Den tar fram smaken enormt bra. Jag kan tillägga att jag bara kör Bong när det gäller fond.
 
Blev tvungen att snoka rätt på tråden igen och hitta receptet. :D
Skriver ett inlägg bara för att hitta tillbaka till tråden
 

Liknande trådar

Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
370
Mat Behöver gå ner i vikt och hade velat ha recept hjälp av ngn app. men alla jag sett har inga val för att välja bort saker man är...
Svar
6
· Visningar
863
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag ligger hemma sjuk och fördriver tiden alldeles för mycket vid telefonen. Nu har jag slutat kolla på klipp där de verkar kor och i...
Svar
0
· Visningar
277
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 962
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 38
  • Tvättstugedrama
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp