Reaktionära jag

M

Miss Philodina

Det är trist att vara en sådan där som bara protesterar, och jag förstår om Gunnar tycker det är trist med sådana som bara gnäller. men...nu vill jag gnälla - bara lite...

Jag är mycket förtjust i kategoriseringar - som exempelvis underforum. Jag tyckte om att Lek fanns på Senior och på Äldre ungdom och Ungdom som tre olika underforum. Jag kan ju förstå att det vid en ytlig betraktelse kanske inte var någon skillnad, mognadsnivån var snarlik och således trådarna. Men ändå?

Och kanske finns det en baktanke att det ska bli mindre lek och tjatter, för det tror jag det blir nu. Det blir för trist att leta sig igenom de många trådarna, dessutom växla mellan underforumen Senior, Äldre ungdom etc...I varje fall för min del :cry:

Sv: Reaktionära jag

Jag ser inget större bekymmer i det förutom att vi får speeda upp låtleken lite, annars lär den försvinna.
Däremot hoppas jag att länken till Lek blir likadan från senior som från ÄU?

hmmm...en stor skillnad mellan U & ÄU och S är ju just att vi på S är lite långsammare av oss. Det kommer nog inte gå särskilt mycket fortare i låtlekstråden till exempel. Eller så blir det en Ungdomslåtlekstråd med rappa ungdomar vilket är trevligt i sig, men då har ju ändå lekvärdet för mig som tant försvunnit eftersom jag inte har en aning om vad kidsen lyssnar på. Jaa..hå hå jaja, för min del tror jag att lekandet på Buke är över och det känns sorgligt, för att det har varit en av de främsta skälen för mig att hänga kvar här :(

Men men...man ska aldrig säga aldrig *vill ju inte avsluta inlägget så dystert :angel: *

jag har suttit och väntat på en tråd om det här hela dagen:o :D

Själv tycker jag det är bra(ÄUare) för nu hittar jag lättare fler roliga lektrådar :) förut fick jag sitta och kicka som en tok om jag skulle titta på alla lekforum, vilket jag inte orkade och därför nästan enbart var inne på lek-äu(av lekforumen.)

Jag gillar också alla underforumen :)

Fast om man tar det här som en fingervisning om att Bukes huvudinriktning är diskussioner/frågor-svar/information - så tycker jag att den är jättebra:bow:

Det där förväxlas ibland med gravallvar men det är ju fel. Lekforum innebär inte att allt kul hänvisas dit medan Senior är helt igenom seriöst, det finns enormt mycket humor och lättsamma kul diskussioner även på vanliga Senior.

Dessutom tycker jag att det bra att tjatter hänvisas till Lek - när nu folk vägrar använda chatten. Förr chattade folk där men numera försiggår chattandet till 99 proc på diskussionsforumen. Att Lek&Tjatter dyker upp som konsekvens tycker jag alltså är helt rätt.

Bukefalos huvudinriktning på forumet är mycket riktigt diskussioner/frågor-svar/information. Så har det alltid varit och jag ser ingen anledning till att ändra det.

Dock är denna förändring inte något som har att göra med att jag vill hindra lekandet och/eller icke-diskussionerna. Denna sammanslagning kan mycket väl få motsatt effekt.

Anledningen till sammanslagningen är helt enkelt att det var väldigt få trådar på de olika lekforumen. Jag tror att det trots sammanslagningen fortfarande kommer vara få trådar vilket bör göra det lätt för de olika ålders-grupperna att hitta sina trådar om de vill det eller umgås i samma trådar om de vill det ;)

Vissa andra underforum med betydligt fler trådar kommer även de slås ihop med andra underforum eller överforum om inte alltför lång tid ;)

Bukefalos huvudinriktning på forumet är mycket riktigt diskussioner/frågor-svar/information. Så har det alltid varit och jag ser ingen anledning till att ändra det.

Bra att höra:bow::bow:

Skulle lekande och ickediskussioner öka med det nya forumet är det ju inga som helst problem så länge de gör det på rätt plats:D

Går det att göra länken likadan som tidigare från senior, dvs så som den ser ut på ÄU fortfarande, att man ser tex senaste inlägg på Lek när man är på senior?

Dock är denna förändring inte något som har att göra med att jag vill hindra lekandet och/eller icke-diskussionerna. Denna sammanslagning kan mycket väl få motsatt effekt.

Anledningen till sammanslagningen är helt enkelt att det var väldigt få trådar på de olika lekforumen. Jag tror att det trots sammanslagningen fortfarande kommer vara få trådar vilket bör göra det lätt för de olika ålders-grupperna att hitta sina trådar om de vill det eller umgås i samma trådar om de vill det ;)

Vissa andra underforum med betydligt fler trådar kommer även de slås ihop med andra underforum eller överforum om inte alltför lång tid ;)

Jo, jag tror jag förstår vad du säger och ditt syfte, och hela syftet med Buekfalos. Och vem är väl jag att ha synpunkter, egentligen, det var ju bara det att buke fyllde ett alldeles eget litet syfte för mig och det gjorde det lättare med det gamla upplägget (för mig alltså). Men men...det blir nog bra det här också *sade hon moget och sammanbitet*

...fast...fast... *snyft* jag tyckte det var så kuuul att leka, snabbt och smidigt och och...*harkel snörvel* nu känns det inte som det kommer gå längre...och det är inte lika kuuul att diskutera/få information *brister ut i okontrollerad gråt*

Du kommer tyvärr inte så mycket längre med gråt ;)
Med tanke på din användarbild kanske jag borde säga, skärp till dig nu, här har du en näsduk.

Ja, detta är jordens undergång ;) men du måste stå upp nu och ta det som en tjej, ja eller sluta tjuta och snacka vidare ;)

Jag hoppas ingen tar detta för allvarligt, men den dagen den sorgen.

Du kommer tyvärr inte så mycket längre med gråt ;)
Med tanke på din användarbild kanske jag borde säga, skärp till dig nu, här har du en näsduk.

Ja, detta är jordens undergång ;) men du måste stå upp nu och ta det som en tjej, ja eller sluta tjuta och snacka vidare ;)

Jag hoppas ingen tar detta för allvarligt, men den dagen den sorgen.

:rofl::rofl:

Jaa, jag har just blottat den känsliga själ som döljer sig bakom svällande muskler och mörka solglasögon. Jaa, mig själv, helt enkelt. :D

*tar mig samman nu, som en hel kvinna ska göra*

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Dags för en ny tråd! Postar här en liten introduktion till varulvslekarna, genialt nedtecknad av Mammas i förra tråden: Återkommer...
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
67 723
Senast: Niyama
·
  • Låst
Tjatter Hej alla Seniorer! Detta är en tråd för varulvslekar, som hittills har hållit till på Äldre Ungdom. Eftersom flertalet av oss som...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
107 849
Bukefalos Skapade en tråd på Senior om "senast lästa bok mm. Efter en kvart var den flyttad till Äldre ungdom Lek och Tjatter? Jag undrar bara...
Svar
7
· Visningar
997
Senast: Grana
·
R
  • Låst
Bukefalos Efter att ha varit väldigt passiv i mitt skrivande här på Bukefalos. Men ändå varit här och läst nästan varje dag, har jag börjat att...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
11 017
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar