Reaktion vid frysmärkning?

evis

Trådstartare
Kallblodsfölet frysmärktes i förra veckan och för några dagar sedan upptäckte jag att han har "fullt" med små små bulor i huden längs nedre delen av halsen och övre del av bog på sidan där han är frysmärkt. Hästen är frisk och pigg i övrigt, verkar inte ha ont där utan tycker snarare det är skönt ifall man kliar över området.
Vad kan det vara? Själva frysmärkningen har sett rätt fin ut, varit ganska "svullen" ett tag och nu börjat "lägga" sej (lite sårig nu).
Någon som varit med om samma?

Sv: Reaktion vid frysmärkning?

Han har inte kliat sig där då så att det är det som orsakar småsåren??
Min hon betedde sig som en "lusig häst" efter frysmärkningen, stod, låg och nästan satt och kliade halsen i nån veckas tid...

Sv: Reaktion vid frysmärkning?

Nej, det är inga sår!
Bara bulor i huden!

Syns ingenting för ögat men känns ifall man känner över halsen.

Liknande trådar

Hundhälsa Hämtade min hund på hunddagis efter jobbet idag, och allt var som vanligt. Men när vi kom till stallet 10 min senare reagerade jag på...
Svar
7
· Visningar
2 242
Senast: _Taggis_
·
Foder & Strö För ett år sedan skadade sig min häst (arab, nu vallack, snart 2,5 år) i ena hasen (han var då drygt 1 år gammal) vilket ledde till en...
Svar
4
· Visningar
1 382
Senast: Corax
·
Hästvård Luftar lite tankar, har varit i kontakt med vet men vi avväntar. Kommer ut i stallet igår och tycker att min häst ser lite väl hängig...
Svar
3
· Visningar
1 256
Senast: Lindsen
·
Hästvård Häst med krustor i huden, små (2-3mm i diameter) runda sår i klungor mellan ganascherna, på halsen strax bakom och mellan frambenen...
2
Svar
22
· Visningar
2 899
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar