reaktion...långsam?

melvin

Trådstartare
Jag har en häst som är lite långsam i reaktionerna, när det gäller att ta hjälperna. Jag upplever henne emellertid inte som "seg", jag känner att det är mer så att det tar lite längre tid för henne att reagera, att koordinera kroppen från det att jag har gett en hjälp till det att det har gått igenom huvudet på henne och sedan ner till kroppen...kan det vara så, eller är jag helt ute och cyklar...?

Sv: reaktion...långsam?

Mitt kallblod har sådana tendenser. Känslig men med långsam reaktionsförmåga. Rätt så jobbig kombination... ;)

Men i hans fall ser jag det oftast som ett tecken på att han stressar på insidan när han blir sån. Han har en massa gamla spänningar (främst mentala i det här fallet) som inte släppt helt än, och ett av de få yttre tecknena på hans inre stress är just att det blir en stunds fördröjning mellan min hjälp och hans reaktion på den.

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 890
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 814
Senast: fixi
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 687
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 052
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama