RC till katt på 10år

Limelight

Trådstartare
Har 3 katter som går ut och in som de vill. En på 3år, en på 5år och en på 10år.
De äter Royal Canin outdoor 30 fri tillgång.

Jag funderar på nu när den äldsta börjar komma upp i åldern att börja ge han något foder för äldre katter, men jag vet inte vilken sort just i RC som jag ska ha då, förslag?
Vet att de har/haft Senior förut, men vart ute i 3 butiker och frågat efter den, men de har den inte. Slutat tillverkat eller bytt namn? :crazy:

Förslag på torrfoder till äldre katter på 10år av just Royal Canin ? :)
 
Sv: RC till katt på 10år

Den størsta skillnaden på seniorfoder och vanligt foder ær att det senare innehåller mindre energi. Om tioåringen børjar bli fet så kan det ju vara en orsak att byta foder, annars behøvs det inte. Jag har sjælv en artonår katt som ær pigg før åldern och inte beter sig som en hundraårig mænniska om man sæger så... Hon æter Orijens torrmat och Mjau i gele + uppvispat helt ægg några gånger i veckan, fisk då och då, køttfærs då och då och så lite rækor ibland som godis. Varje fint kattår ær en gåva nu! Men katter ær så olika, någon visar ålderstecken redan då dom, som din, ær tio.
 
Sv: RC till katt på 10år

Min 10 åring är absolut inte fet utan snarare tvärtom. Har vart och hälsoundersökt han och veterinären tycker han är fin för att vara kastrerad hankatt.
Han är väldigt lat utav sig ändå blir han inte fet ( hittills ). Han har börjat druckit väldigt mycket vatten men ännu inget tecken som veterinären tycker på diabetes eller något, men jag vill börja förebygga ev sjukdomar i hans fall genom att ge han något foder för äldre katter.
Kanske är dumt tänkande, han äter fri tillgång på Royal Canin outdoor 30 och får Mjaus blötmat 1 gång om dagen. Får tuggpinnar som godis ibland, och A-fil något annat äter han inte direkt.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag och min sambo är totalt nybörjare på katt och fick hem en liten neva masquerade för några veckor sedan. Vi köpte samma mat som...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 406
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej! Jag ger idag RC Veterinary Urinary S/O Moderate Calorie till mina två katter. Min svarta katt har haft urinsten för flera år sen...
Svar
0
· Visningar
755
Senast: Nikan
·
Katthälsa Skriver och här i hopp om kloka förslag! Jag har två katter, en med retning runt bukspottkörteln och en som är förstoppad. Nu undrar...
Svar
3
· Visningar
821
Senast: Sol
·
Övr. Katt Nya kattungen kommer hem 6/9. Hon ska ju självklart äta kattungemat. Uppfödaren har sagt att hon mest äter blötmat. Jag är mest van med...
Svar
5
· Visningar
2 038
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp