'Raw'foder till katt

Zarro

Trådstartare
Någon som ger rawfoder till er katt?Ger ni samma som hund då eller finns det speciella för katt?Använder ni enbart det eller som tillägg till den övriga maten?
 
Sv: 'Raw'foder till katt

Mina katter äter bara rå mat sedan 10 år tillbaka. Det finns inga färdiga till katt utan man får sätta samman maten själv. Mina äter ungefär 75% kött, 10% ben, 10% övrigt (inälvor, fisk, äggula osv.) och 5% lever.
 
Sv: 'Raw'foder till katt

Min katt äter också rå föda, eller barf som det brukar kallas. Köper med andra ord rena köttprodukter i butik eller viltkött direkt av jägare och "blandar" själv. Ger ungefär samma sammansättning som Sol men ca 15-20% av köttet består av hjärta eftersom det innehåller mycket taurin.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
3
· Visningar
242
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
264
Senast: KeeNine
·
Katthälsa Nu när vi (äntligen) har flyttat till skogen har katten fått börja vara ute. Troligen kommer hon med tiden upptäcka det här med jakt...
Svar
6
· Visningar
573
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
784
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp