Väcker tråden.

Min vovva behandlas nu med stronghold mot noskvalster, fått två doser. Hennes bästa kompishund får samma medicin nu men mot rävskabb, fått en dos. Kan de smitta varandra eller kan man låta dem träffas?

Väcker tråden.

Min vovva behandlas nu med stronghold mot noskvalster, fått två doser. Hennes bästa kompishund får samma medicin nu men mot rävskabb, fått en dos. Kan de smitta varandra eller kan man låta dem träffas?

Så ena har (haft) rävskabb och andra noskvalster? Jag själv skulle nog vänta med att låta hundarna träffas tills båda var färdigbehandlade, för säkerhets skull!

Så ena har (haft) rävskabb och andra noskvalster? Jag själv skulle nog vänta med att låta hundarna träffas tills båda var färdigbehandlade, för säkerhets skull!

Japp en fått diagnos rävskabb o min får medicin för noskvalster. De är samma medicin o samma dosering de får...

Liknande trådar

Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
9
· Visningar
861
Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 356
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Inlägget jag aldrig trodde jag skulle skriva... Det tar emot såå, men jag behöver lite input från människor utifrån tror jag.. Jag har...
2
Svar
26
· Visningar
7 281
Senast: Modig_Korn
·
Hundhälsa För att göra en lång historia kort. Valpen har klåda sen 6 veckor tillbaka (han är 17v idag). Först trodde vi att det var foderallergi...
Svar
14
· Visningar
1 670
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka