Q

Qelina

Hej!
Har tänkt uppgradera den gamla buren med en ny större bur, den nya buren är 100cm lång, 85 cm hög och 55 sm bred (tror det är rätt siffror). Jag vill gärna att mina sötnosar :love: ska få en större bur eftersom jag kan inreda den mer och göra ännu flera våningar och annar skoj. Men problemet är att om jag tar den stora buren kan inte rådisarna bo kvar i köket eftersom buren är för stor och jag tror att dom tycker om att bo där eftersom dom får väldigt mycket sällskap även när dom inte är ute. Tror ni dom föredrar en större bur eller att få bo kvar i köket? :confused: Det lutar väl mot att jag köper en ny bur men funderar fortfarande lite på det...

Sv: Råttbur

Kan väl sätte buren ngn annanstans i köket??

hade alltid buren oppen till min råtta, han gick som han ville..

Jo skulle vilja det men vi har tyvärr ett litet och ganska långsmalt kök...

Hur stor är den gamla då? Är det bara lite som skiljer hade jag nog behållt den gamla.
Annars hade jag garanterat skaffat stor. Kan de inte stå i vardagsrummet, där borde de väl få minst lika mycket sällskap?

Den gamla buren är en del mindre än den jag har tänkt köpa... Min gamla är 70 cm hög, 50 cm bred och 70 cm lång.Hur stora burar har ni till två stycken råttor?
Soda och Loka får vara ute en hel del och jag håller på mycket med dom så det är ju inte så att dom bara sitter i buren hela tiden men dom kanske blir glada över att ha en stor bur dom gångerna jag inte är hemma.

Ok.
Jag hade nog köpt större iaf, de lär väl kunna trivas lika bra i något annat rum? Annars kanske du är en sån där finurlig typ som kan ha stora i ett rum och så ett rör eller liknande från det rummet in i lilla buren som kan vara kvar i köket? Kul för råttorna, ännu större bur och du kan ha en del i köket iaf :idea:

Inte säker på måtten men mindre än din har jag iaf på ytan, och så runt 120 cm hög tror jag att jag har till mina två gamlingar. Funderar dock på att fixa till det så de får större yta och mindre höjd istället på något sätt (har flera på varandra så jag tänkte ha de brevid varandra istället) eftersom de börjat åldras och inte klättrar lika mycket...

Tack för svaren!
Nu har jag köpt den nya buren och råttorna verkar trivas väldigt bra. Dom verkar inte lida av att vara lite mera för sig själva för dom är ju ändå mycket med oss när vi är hemma. Hur gör du när du har två burar på varandra?

Bra att det funkar :)

Jag har helt enkelt en bur med taklucka eller hål nederst och så staplat buröverdelar ovanpå och fäst med ståltråd så det inte ska rasa :-)

Men ni som har råttor. Varför inhandlar ni inte helt enkelt en lagerhylla och fixar till bur ? Måste ju vara skitroligt med många våningar. Jag har en kompis som fixat jättefina fågelburar åt sina fåglar utav lagerhyllor. Kostar väl si sådär 100-150:- i inköp.

20491_PE105639_S4.jpg

Såna planer har iaf jag haft, men när mitt gamla hemmabygge jag hade förut började lukta förjävligt blev jag rätt avskräck iaf.
Nu är det tänkt att det ska vara på G med ett nytt hemmabygge men med plastbotten, men det innebär att jag måste ha hjälp av pappa för att ens ta mig dit vi bygger... :/

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 522
Senast: Queen
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 555
Senast: cirkus
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 143
Senast: lundsbo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 844
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur