Råtta i groggen

L

Lejonflickan

Vad gör man om gerbilen hoppar upp på glaset, slinter och halkar i med hela rompen i groggen? Jag frågar för att det hände nyss.... :crazy:

Sv: Råtta i groggen

Njeje, det vore välan inte så lämpligt! Hur sjuttan ska jag sen få in henne i buren igen? :rofl:

Du väntar tills hon fått i sej tillräckligt mycket, sen hänger du in en sån där reflexlampa som blinkar rött i buren. Efter det lägger du ett mörkt tygstycke över hennes bur (typ en större handduk) och lämnar en liten öppning in i buren så man ser det röda blinkande skenet där inne. Sen frågar du henne;
-Har du kollat in det nyöppnade discoteket...!?
Det sägs vara fullt med läckra gerbilgrabbar där...

Det borde väl locka in henne! :banana:

Jag kan meddela att hon inte verkar ha fått några men av det inträffade.... :o

Lejonflickan: Det måste du väl förstå att h*n hoppar upp och i glaset med grogg.... h*n vill ju inte bli den enda som inte e full :D

Huvva, nu var jag ju inte full själv heller tack och lov, för då skulle jag inte våga ha råttisarna lösa....
Men hon blev rätt så överraskad kan man säga... :rofl:
Jag hade en tamråtta som välte ner ett vinglas en gång också. Dom gillar nog inte när man dricker... :D
Nykterhetens beskyddare - smågnagarna! :cool:

Lejonflickan skrev:
Jag hade en tamråtta som välte ner ett vinglas en gång också. Dom gillar nog inte när man dricker... :D
Nykterhetens beskyddare - smågnagarna! :cool:

Mina måste vara undantag då, de tillåter drickande på det villkoret att de också får smaka :D Så är det nån ltien lättcider kan de ju få sig en liten slurk då :P

Zebran du e lustig du! men vem av dem ska hitta till buren åt de andra då? :smirk:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
641
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 836
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
1 109
Senast: Sirap
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 197

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat