Ratad kattmat i skålen?

R

Ritz

Våra kattungar växer och frodas men nu har jag en liten fråga.
De har i princip fri tillgång på torrfoder Royal Canin men de äter inte upp allt som finns i skålarna och den där slatten som blir kvar som sen blandas när det fylls på nytt, hur länge kan man ha kvar den? Alltså, hur ofta bör man slänga ALLT foder i skålarna och "börja om på nytt" sas.

Vet inte om någon fattar vad jag menar men i så fall får jag väl göra ett nytt försök i morgon :)

Jag brukar göra så att den där "slatten" tar jag undan när jag fyller på mer mat och lägger sen på toppen av maten. Då blir den uppäten först och "slatten" blir aldrig gammal.

minas slatt brukar försvinna den också, matte kan ju vara sen hem någon dag :D
annars åker den i matburken igen och blir som ny när man ger mat

Liknande trådar

Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 178
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 562
Senast: Hazel
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 109
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 300
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka