Finns många sådana trådar men tänkte starta en egen då tankar virvlar runt i huvudet. Jag vill leva med hund och känner att jag skulle känna mig säkrare att gå ut med hunden en nattsvart kväll om jag visste att den skulle kunna skydda mig
ifall något skulle hända. --> Oroliga tider, mörkräddheten m.m. har skapat detta lilla önskemål för min framtida hund. Sedan kan man ju såklart ha andra medel med sig som försvarsspray eller dylikt... Men jag tänker att det kan vara psykiskt tryggt med vetskapet att
ifall något händer, så kan min hund skrämmas, eller rent ut försvara.
Det kanske är ett väldigt egoistiskt tankesätt, chansen att något skulle hända är ju extremt låg så det är mest för att jag ska kunna känna mig mentalt trygg i mörkret.
Förövrigt så vill jag gärna hålla på med lydnad, agility, prova bruks och andra grenar/aktiviteter som verkar intressanta (vore döhäftigt att prova vallning), vill gärna lära voffan att spåra b.la. ätbara saker
. Önskar en aktiv vardag som omväxling till det stillasittande som annars infinner sig.
Vad får ni för ras som dyker upp om ni läser detta? Jag har redan en ras i huvudet som jag funderat på länge men känner mig endå öppen för förslag.