T
Tofflan
Jag vet att det finns många såna här trådar men jag vore jättetacksam om nån ville ge mej lite tips.
Nu har jag en hund och nästa är inte planerad förrän om 1-2 år.
Jag har kollat på många raser men det faller alltid på nåt.
Jag har inte sugen på att tävla seriöst (inte nu iallafall) utan vill mest träna för att det är roligt.
Hunden ska kunna följa med ut på ridturer,cykel, joggingturer och 2-3 timmars promenad per dag.
Viltspår och lydnad håller jag på med nu och vill fortsätta med det men även prova på rapport,sök och vintertid lite drag (skidor och pulka.)
Det ska vara en stor hund, helst korthårig och inte vara så förarvek.
Brukshundarna gillar jag (framförallt dobermann) men jag tror dom kräver lite mer aktivering än jag kan ge.
Grand danois har jag verkligen fastnat för men det är väl ingen hund man ska motionera så hårt.
Någon som vet nån ras som passar in på mina krav?
Nu har jag en hund och nästa är inte planerad förrän om 1-2 år.
Jag har kollat på många raser men det faller alltid på nåt.
Jag har inte sugen på att tävla seriöst (inte nu iallafall) utan vill mest träna för att det är roligt.
Hunden ska kunna följa med ut på ridturer,cykel, joggingturer och 2-3 timmars promenad per dag.
Viltspår och lydnad håller jag på med nu och vill fortsätta med det men även prova på rapport,sök och vintertid lite drag (skidor och pulka.)
Det ska vara en stor hund, helst korthårig och inte vara så förarvek.
Brukshundarna gillar jag (framförallt dobermann) men jag tror dom kräver lite mer aktivering än jag kan ge.
Grand danois har jag verkligen fastnat för men det är väl ingen hund man ska motionera så hårt.
Någon som vet nån ras som passar in på mina krav?