rastlös häst

S

skjootan

Har min kilel blivit när jag sk ata på honom sadel och så el selen,tar jag för lång tid på mig blir han väldigt rastlös vilket jag kan förstå men ivbland så kan jag inte bara göra honom klar å sticka.

Frågan är vad jag ska hitta på för honom?
Jag hyr ju in mig har ingen box då han går på lösdrift utan har bara mina saker där. De är ofta massa bilar på gården så de är trångt om saligheten.

Ge mig lite tippså råd vad jag kan göra de gör ju ont i mig när han vandrar läppar å är så rasltlös.

en bekymrad matte

Sv: rastlös häst

Ta reda på varför han är nervös, så kanske det hjälper?
Gör avslappnande övningar kanske..

Eller släng till honom ett fång hö, det kan hjälpa så att dom får något annat att tänka på (fast kanske inte är någon bra långsiktig lösning)

hoppas du får mer hjälpsamma svar snart:)

Sv: rastlös häst

Jag vet inte vad som stressar honom riktigt. kanske är de själva miljön,men hästarna i hagen är lugna så jag tycker han borde ta åt sig av dem,men kansek han tycke rhan sk aha koll på allt. Hö har han tillgängligt men han struntar i de nrä han är på detta viset.
Tack endå för försök till råd hoppas på fler.

Liknande trådar

Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 946
Senast: NotlikeI
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 147
Senast: As_Vegas
·
Relationer Trodde inte de skulle gå så långt att jag skulle sätta mig här och skriva om råd. Men känns som jag behöver lite hjälp. Förbered er på...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
27 816
Senast: mandalaki
·
Träning Hej! Jag vet kanske inte hur jag ska formulera mig för att detta ska låta vettigt. Vi tar det från början. Jag började rida ett...
Svar
13
· Visningar
2 926
Senast: pulkaskurk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30