rasthagar *bilder*

Sv: rasthagar *bilder*

rymmer inte era kaniner?

Jag hade kompost galler, men mina rymde eller grävde sig ut, så då gjorde vi så att vi grävde ner nätet i stället, och det fungeradeutmärkt..

Våra går lösa i trädgårde :D

Vet att de aldrig sticket!:p

Tänk om en räv kommer och äter upp dem eller nått? Har ni dem där dygnet runt?

Själv hade jag min första kanin lös under uppsikt några timmar om dagarna, hon kunde också gå lös men jag var alltid med henne då :)

Hanen skulle aldrig få för sig att rymma!:D och om han gör det håller han sig på tomten! han är van vid att vara lös och är jätte tam..
honan däremot var en riktig rymmare fram till i höstas, men nu har hon lugnat sig och håller sig i buren!
vågar bara ha dom i buren när nån är hemma då det finns gott om räv och jakthundar!:p

nätet och gallret sitter fast med tält spikar nertill, annars lyfter dom på gallret och knallar ut..

rymmer inte era kaniner?

Jag hade kompost galler, men mina rymde eller grävde sig ut, så då gjorde vi så att vi grävde ner nätet i stället, och det fungeradeutmärkt..

mina rymmer om de har en chans om uteburen är för liten.. jag hade en som var 1 gånger 1 meter och den grävde de sig alltid ur.. men de jag har nu trivs de bra i då den är så stor, så de skulle aldrig få för sej att rymma :p

Har en permanent rasthage i anslutning till en öppen bur där mina får vara i omgångar. Ibland får de gå lösa, och de blir varken uppätna eller rymmer sin väg. De älskar hagen trots att den saknar gräs av allt grävande. En och annan underjordisk gång har byggts, men eftersom jag inte vill att kullen undermineras så brukar jag fylla igen uppkomna hålor. Har tyvärr ingen bra bild på hela hagen, men jag har byggt in en naturlig kulle med stängselstolpar och vanligt kycklingnät. Har uteburarna i hagen, varav den ena alltid står öppen så att de kan gå ut och in.

ååå, vilka fina burar och gårdar ni har allihop! :d:love::bow::eek:
Funderar på att försöka fixa något bättre än gräsburen i sommer nu när jag ser ere fina bilder.. :D
Men har ni aldrig haft problem med tex. rovfåglar när ni inte har något nät/annat tak över? Eller rävar, eller att kaninerna har rymt? Vi fixade en liten hage till vår lilla dvärgvädur i somras, staketet var ca 110 - 130 högt, rätt liten var den 1 x 2 m kanske :o men den satt ju ihop med buren också, så det borde funkat ett tag eallafall, tills vi kunde fixa något bättre..

Vi lämnade honom där en halvtimme när vi gick in och åt lunch, och nu är han borta :crazy: spårlöst försvunnen! Vi letade hela natten, så jag antar att det var räven eftersom att vi hittade pälstussar några dagar senare.. :devil:

Hehe... Its a codac moment...
Katten är livrädd för allt vad kaniner heter. Om de nyfiket skuttar fram till honom så sticker han och gömmer sig.:devil::rofl:

I ett stall var stora maffiga hankatter tvärrädda för den franska vädurskorsningen som var lös med ojämna mellanrum. Han satte på dem skoningslöst. Efter att ha haft rumpan oskyddade ett par ggr vid måltid åt de alltid med ett öga på omvärlden och rumpan upptryckt mot väggen.

Liknande trådar

Körning Hej, Jag är ny här och har bara en liten fråga. Jag har skaffat en rockard till min islänning. En rockard byggd på sabbaxel så den är...
Svar
3
· Visningar
1 333
Senast: Lydia
·
Utrustning Jag jobbar på ridskola och vi fick en påse skänkt till oss med lite utrustning i, visar sig vara ett riktigt gammalt men helt komplett...
Svar
15
· Visningar
3 907
Senast: Dentaku
·
Hästvård Tog in min ponny strax efter 13 idag och såg då en liten svullnad på halsen. En typisk svullnad som hon får av fästingar tänkte jag, men...
Svar
9
· Visningar
5 263
Senast: Korven
·
Anläggning Nu har vi äntligen kommit iordning med våra saker och har börjat med hästarnas hage. Vi har alltså flyttat till en mindre gård där det...
Svar
8
· Visningar
3 858
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama