rasthagar *bilder*

Sv: rasthagar *bilder*

Tackar:)
Ja, kaninerna är nog världens bästa gräsklippare:idea:
Jag flyttar runt bur och hage allteftersom de äter upp och gräsmattan "gödslas" samtidigt. Lite hål här och var får jag leva med:rofl:
Nu på vintern har dom sin bur välhalmad på balkongen.
Önskar jag kunde ta in dom men min man är ju så grymt allergisk så det är omöjligt.

ja okej :)

kaniner trivs nog bra utomhus även på vintern.. men visst skulle det vara härligt att ta in dem emellanåt:smirk:

Vad fina burar alla har

nu har jag inte kanin längre med har haft 2 den första (var igentigen min bros) den gick lös ute man släppte ut den på morgonen och in den på kvällen:D min kanin var tyvärr inte så lydig men vi har haft en stor bur har tyvärr ingen bild

Hej"! vad fint alla har det. kul å se att det är fler som gillar kaniner :) och se att dom ska trivas.

här e mitt bidrag, ganska vältuggat :) skulle behöva lite mer stock och sten bara :) men här går de året runt.
IMG_0296.jpg

IMG_0297.jpg

KL

Men usch på er :mad:
Nu känner jag mig ju jätteelak, som bara har två små hagar på typ 2x1 m :smirk: jaja, till våren/sommaren ska vi iaf bygga om hela baksidan till kaningård, så :) Kaninerna är ju innekaniner så det lär ju inte lida nu iaf :D

det låter ju jättebra!

jag puttar lite på samma gång och tillägger att ni får gärna skriva vad man kan ha i rasthagen, tex leksaker eller skydd

mina tycker om rör, och hinder :smirk:

Ser att det är många som har flera kaniner i samma bur, så jag tänkte fråga:

Om man ska ha flera kaniner i samma bur spelar de nån roll om man har honor eller hanar? Slåss dom ?

Om man har honor och hanar i samma så fattar jag ju vad som händer:angel:

Snart får min ena kanin ungar och då tänkte jag om honorna kunde gå för sej och hanarna för sej sen när dom är så gamla ? ;)

alltså kaniner brukar lätt börja slåss, jag har alla mina tre kaninhonor separat, men om jag har dem ute, i mina rasthagar så slåss de inte, eftersom de har så mycket rum på sig för sej själv. att ha hankaniner tillsammans brukar sluta blodigt..

alltså kaniner brukar lätt börja slåss, jag har alla mina tre kaninhonor separat, men om jag har dem ute, i mina rasthagar så slåss de inte, eftersom de har så mycket rum på sig för sej själv. att ha hankaniner tillsammans brukar sluta blodigt..

Jo jag vet att kaniner brukar slåss... Och dom slåss LÄTT!

Men frågan är om dom slåss om dom får vara tsm från början ?
Alltså ungarna? Honorna för sej och Hanarna för sej.

:)

jag hade mina två dvärgvädur tillsammans från de var små, men när de vuxit till sej började de slåss direkt.. :(

Gadriel- vilket super fint ställe!
Mina små raringar är inne djur. De får hela köket för sig själva och får springa där flera timmar per dag. Längtar tills vi hittar de rätta stället så att vi kan flytta nån gång. Men jag har en fråga, jag bor i ett pytte litet samhälle på somrarna får de vara ute med mig lösa och springa hur de vill. Men jag skulle helst av allt vilja ha en rasthage där de kan vara ute hela dagen. Men jag är rädd för att snorungar ska komma och göra dom illa. Det finns hur stora gräsytor som helst som inte andvänds. Men vågar man?

Den här hagen hade jag i somras när jag bodde hemma fortfarande.
2,5*2,5m stor var den.
Men jämfört med era rasthagar, är ju min minimal. :d
f_14juli20060m_a15fb8f.jpg

Numer har jag ingen rasthage, då jag flyttat till lägenhet.
De får komma ut i sele istället.

jag tycker den ser bra ut, de har skugga och gröns gräs.. mycket bättre än att sitta och trycka i en bur hela dagarna!!!

Ååh, jag blir så himla avundsjuk :cry: :D. Jag vill också kunna ha sån där stor hage och så till mina älsklingar :(. Det finns ingen plats där jag får ha den bara...
Jag har vanliga "betesburar" till mina bara... Jag var inne på att köpa en hundrastgård, men jag vet inte vart jag ska ställa den tyvärr :(.

Mina kaniner har ingen rasthage men väl en stor permanetn kaningård som de bor i nästan året runt:

s6119.jpg

s55a.jpg

s55b.jpg

s55c.jpg

s55d.jpg

s55.jpg

Åh, vilken fin "bur"! (Kanske snarare en kaningård..) :love: En sån vill jag också ha, men nu eftersom vi tog bort min kanin 25/5 2007 :cry: så kan jag ju inte det.. Men om jag hade en kanin så skulle jag be pappa bygga en sån bur, men frågan är om vi har plats? Jag bor ju i ett villakvarter... :/

Liknande trådar

Körning Hej, Jag är ny här och har bara en liten fråga. Jag har skaffat en rockard till min islänning. En rockard byggd på sabbaxel så den är...
Svar
3
· Visningar
1 333
Senast: Lydia
·
Utrustning Jag jobbar på ridskola och vi fick en påse skänkt till oss med lite utrustning i, visar sig vara ett riktigt gammalt men helt komplett...
Svar
15
· Visningar
3 907
Senast: Dentaku
·
Hästvård Tog in min ponny strax efter 13 idag och såg då en liten svullnad på halsen. En typisk svullnad som hon får av fästingar tänkte jag, men...
Svar
9
· Visningar
5 263
Senast: Korven
·
Anläggning Nu har vi äntligen kommit iordning med våra saker och har börjat med hästarnas hage. Vi har alltså flyttat till en mindre gård där det...
Svar
8
· Visningar
3 858
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama