Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon som har hundgård som rastgård till katt?
Funderar på hundgårds sektioner ink dörr sektion att sätta på altanen så kattdamen kan gå in och ut genom fönstret. Blir något förstärkt nät som tak när utegården är på plats har jag tänkt mig.
Vad trot ni?
Det är 3mm eller 4 mm tjock rund tråd i små rutor i svetsat nät. På de jag kikat på.
Vågar inte ha större finns i galler o liknande. Då är damen på tur
Rastgården mina hyresvärdar har, har maskor som är större än kompostnät. Det skulle jag aldrig våga. Har en film när min ena rymmer genom en trasig maska i kompostnätet. Ska se om jag hittar den.
Det skulle jag aldrig våga ha!
Det är 4 mm tjocka trådar i nätet där varje kryss är svetsat. Det jag tittat på. Ska mäta hur stor varje nät fyrkant är. När jag är och tittar.
Det verkar bli en extra förstärkt hundgård så kan jag använda den till hund längre fram.
Nätets tjocklek är inte så viktigt när det gäller katt. Maskornas storlek är det du ska fokusera på.
Jag har haft det. Fungerade superbt. Nu är samma hundgård istället hönsgård.
Väldigt bra ide!
Hundgården i fråga är typ 35 år gammal men ser i princip ut som ny. Huserat ett antal hundar, sen katter och nu höns.
Här syns nätets storlek.
Visa bifogad fil 52880