Rapporterad?!..*fattar inget*

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare RebeckaKihlberg
  • Startdatum Startdatum
R

RebeckaKihlberg

Ponnyn blev tydligen rapporterad i söndags och belagd med starförbud 6dgr + friskintyg, men jag fattar inte riktigt.

Det stog 3rapp.....kan dom rapporteras 3gånger i ett och samma lopp?
Han är inte startad sen ...sept-05, då blev han rapporterad och friskintyg osv skickades in m.m. ...men det är ju avslutat!

Kan någon vänlig själ förklara?

/Becka

Sv: Rapporterad?!..*fattar inget*

Har aldrig haft en rapporterad häst men jag gissar att det betyder att han var 3:a i mål och rapporterad.
Förklaring? Tja, han travar illa fortfarande. Har ibland /ofta inte med ledhälta att göra utan en rörelseströrning som sitter nånannanstans.Sånt som jag specialicerat mig på.

Ja..det hjälpte ju inte så mycket..jag vet så pass mycket som att 3rapp= 3rapporteringar...och jag kan läsa av resultatlistor nog för att förstå att det inte handlade om placeringen...som förövrigt blev en 6-plats

Det jag undrar över var om det är möjligt att rapporteras 3gånger i samma lopp eller om det kan ha blivit fel någonstans iom att han blev rapp. förra gången han startade i sept-05.....om någon miss gjorts iom att det "ärendet" från -05 bör vara avslutat då jag skickat in friskintyg osv.

Den har troligen 3 rapp i de senaste 5 starterna,sen spelar det ingen roll att du har skickat in friskintyget efter starten i sep-05,ingen godkänd start efter andra rapp så blir det nog så här.

Som Mehl skrev, hästen har blivit rapporterad i tre av sina fem senaste starter (3 rapp).

Klippt ur rapporteringsbestämmelserna:
För hästar som de senaste åtta månaderna rapporterats två eller fler gånger i de fem starterna (kvalificeringslopp räknas som start) gäller följande:
Hästen får startanmälas tidigast sju dagar efter senaste rapporteringen (ex. häst som rapporterats en söndag får startanmälas tidigast nästkommande söndag). Vid startanmälning skall företes ett veterinärintyg, som utsäger att något hinder inte föreligger för hästens tävlingsdeltagande. Häst som vid tidpunkten för den andra, tredje osv. rapporteringen redan är startanmäld till annat lopp får inte starta i detta.

Liknande trådar

R
Trav Nu är jag inte så jätte insatt i travet,men har en ponny som är utlånad och som tävlas i trav. Satt och kollade igenom resultaten från...
Svar
7
· Visningar
948
Senast: gonkan
·
Ridning Hej på er, å god fortsättning! Jag har en fundering kring min hästs balans och bärighet. Fröken är riden mkt lite senaste tiden och...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: Ardnas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka