rapport om banhoppning

M

Malle Palle

chattade på msn med en kompis (till och med hennes kompis som ridit i tio år tyckte det var fint) som rider efter mig på ridklubben och fick idag igen beröm över hur fin jag och Conjaq (ridskole ponny)
hoppade i måndes. han hoppade högt över hindrerna och jag var mjukt med kunde varit mer eftergift men jag är ju inte perfekt heller :smirk: . och hindrerna var så putti små inte ens 50cm. men han är inte så stor heller 115cm tror jag.

så hur har era senaste banhoppning varit.
har ni ridit era hästar fint och mjukt som jag ;) lr har det varit med ovilliga hästar.

fram med skryten nu. :)

Sv: rapport om banhoppning

Sist jag hopptränade fick jag också massa beröm :D
Min tränare red sin häst samtidigt och min gjorde alla övningarna nästan helt perfekt, medan han hade massa problem med sin :devil: :D

Men det var verkligen roligt, hon har blivit så mycket finare på bara några månader. Hon är lugn och väntar innan hinderna och hoppar som en katt :love:

Måste lägga in en bild på min fina pålle också! :)
Det är 1.20 från i sommras

DSC_3566.jpg

fy va fin har ingen bild på när han hoppar men ska se om jag kan fixa en från spiltan.

Jag och rocky får jämt massa beröm..han är väldigt osäker och har värdens sämsta självförtroende... men det börjar bli bättre.... Han hoppar inte högst, men absolut snyggast av alla ponyerna i stallet...alla instruktörerna jag rider för blir alldeles förälskad i hans tknik..:D :D

Sist jag hoppade en av ponnysarna på ridskolan fick jag jättemycket beröm över "min fina känsla på hinder"
Att jag hela tiden la honom rätt och var mjuk och fin i munnen och inte var och drog i honom hela tiden. (Dom flesta andra gör det då han är het och går fort)
Vi hoppade väl 90cm ungefär.

Roligt! Man blir så glad när man får höra sånt :)

När jag gick i skolan hoppade vi för "Ankan", som är landslagstränare, och hon sa också att jag hade fin hinderkänsla. Jag var stolt och lycklig i flera dagar och bertättade för alla som ville höra. Ibland får man faktiskt skryta lite :angel: :D

får alltid massa beröm av min tränare. :angel:
i med att jag har en issis som jag hoppar 90 cm bana på.
väldigt stolt matte till min hoppkanon :D

Har vatt på 3 hoppträningar me min polle... Första träningen hade jag bara haft honom i 2 veckor så det gick ju inte specieelt bra, första gången jag hoppade å allt me han. Fast även om det gick skit å bara var dragkamp och det gick i 500km/h mot hindrena så sa tränarn att det var en superfin polle jag fått tag i;) Sen på andra träningen gick det SUPER.. å tränarn sa att det var en av de bästa pollarna han sett!!! Sen kom hösten å utann dressyr(marken är för hård) så blev pollen stel och hård i munnen så då gick det inte heller spciellt braigt :cry: men men...:love: my pony!!

Nyrelski skrev:
Roligt! Man blir så glad när man får höra sånt :)

När jag gick i skolan hoppade vi för "Ankan", som är landslagstränare, och hon sa också att jag hade fin hinderkänsla. Jag var stolt och lycklig i flera dagar och bertättade för alla som ville höra. Ibland får man faktiskt skryta lite :angel: :D

Jag har faktiskt inte sagt de till nån annan än min mamma.
Eller ja jo, ja skrev d ju här men :p

Tja, jag kanske överdrev lite där... :angel:
Berättade för alla närmsta kompisar som ville höra ;) De är vana vid att höra allt om mina träningar och min häst :D

Haha jo, finns inte många jag kan prata häst med i min umgängeskrets så mamma får ta allt :p

Gick jättedåligt sist jag red banhoppning. Red på valacken och han tog upp sitt huvud och sprang, sen sprang han lite till och sen lite till. Slutade med att vi tog en fyrstuds i två språng. Nu ska han få hoppa och hoppa och hoppa tills han blir blå (okej, inte riktigt så mycket då) så han inte tycker att det är så himla kul längre och bara springer. :smirk: Får se om det blir bättre då (och ja, han är ordentligt dressyrriden, går stadigt LA form och rörelser).

Sist jag hoppade stoet gick det kalasbra och hon hoppade väldigt bra. :)

Min ponny är i toppkondis och aspigg :crazy: är iof roligt men han har lite bråttom, får rida 1 h innan han lugnar ner sig...fast när han lugnar ner sig lite hoppar han som 17...helt underbart och sitta på en ponny som hoppar 120 lugnt och fint :D

Åhå, vad kul :)

Okej, sist vi hoppade så hoppade jag Sven, en grå rackare på 170cm. Super härlig häst :) Hoppade en 4-kombination.

Första sprången var lite knickliga, vi hade inte riktigt "hittat" varandra. Men efter 2-3 språng så började allt funka utmärkt..
4kombintaionen såg ut som såhär: Oxer-1glpsprång-räcke-2glpsprång-oxer-1glpsprång-räcke.. Det näst sista hindret hade vita bommar och vi red ute på ridbanan (den var VIT av alla snö) så bommarna såg man inte så bra.. Hästarna trodde nämligen att det var ett räcke så dom "dök" och var hela tiden i bakbommen.
Fast då hängde Johanna, ridläraren, en stor vinterjacka över bakre bommen så hästarna såg att det var en bom där..

Hindrena låg väl på kanske 0.90-1m. Sen gav jag mig fan på att hästen inte skulle vägra och red utav bara den..

Johanna blev helt exhalterad "WOOOOOW, BRA JESSICA. ELIIITNIVÅ!!!!!!!! DU RED JÄTTTTTTE BRA! WOHOWOWOWOW" Typ :D

Det var mitt skryt det :D

Är det bara jag eller är de fler som har ponnyer som blir piggare när det blir kallt?:eek:
I början av lektionerna är rocky mer i luften än på marken...:o :D

Förra gången jag hoppade min häst, var ca 2 månader sedan:crazy: alldeles för länge sedan :D

Då var vi iväg och tränade för T.L. För det första så åkte jag iväg tillsammans med två tjejer som skulle hoppträna sina halvblod (min är en 19 årig travare som jag inte hoppas så mkt med), för det andra var det föörsta gången jag red honom i ridhus, för det tredje var det första gången jag red för en så duuktig tränare.

Men allt gick jättebra, vi fick jättemkt hjälp, mkt mer än de andra två :p Han skärpte sig jättemkt och var pigg och glad, hoppade en bana på ca 80 cm. Hon tyckte att han var väldigt hinderklok och tyckte han var jätteduktig trots att galoppen krånglade lite. Jag flög dock av rakt in i ett hinder :smirk: men allt annat gick bra.

Så stolt som jag var efter den lektionen har jag aldrig varit :D

Red en hopplektion på ridskolan också för några veckor sedan, på en D-ponny. Det gick såå himla bra och var så himla kul, fick jättemkt berömm. Åh vad kul det var :banana:

Fick sån lust att hoppa nu ..

Jag gick felfritt i 120 och 130 på första stora tävlingen jag startade med min unghäst som jag hade haft i 2 månader, det var jag rätt nöjd med :)

Nu på sista tävlingen var vi felfria i båda klasserna och placerad 7 av 90 i 120, duktigt pålle!

Jag och rocky har varit på hoppkurs nu!:p
Vi hoppade en bana på 1,00-1,05m och jag e jättenöjd!:D :love:
Han var så himmla duktig! Och alla som va där och tittade var helt imopnerade. Instruktören var en inhyrd tränare som sett rocky några fåtal gånger. Hon sa "Varför har ingen sagt till mig tidigare att rocky är en hopponny!?" Det blev jag jättestolt över de me..!
Och en bana på 1m är lite skillnad från när vi började och folk sa att han bara kunde hoppa enstaka hinder på 80cm...!:crazy:
Men han kunde mer visar det sig...som mest har vi hoppat 1.15m, och om han kan hoppa bana på lite lägre än d så borde han ju ha kapacitet för mer..:D

Liknande trådar

Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 336
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk politik nr 3
  • Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur