Rangordna följande dressyrhingstar!

A

Annas

Vilken av föjlande hingstar har bäst gångarter (såväl skritt och trav som galopp)? Är det någon av dem som med än någon annan lämnar mer högställda hästar med lite ädlare/vackrare huvud? (Det aktuella stoet för ev. betäckning är av maffig typ med bra gångarter). Svårt när det finns många fina att välja på! Vissa är dessutom väldigt dyra, så vem är egentligen mest prisvärd? Någon som har dålig fertilitet?

A)Don Frederico (Donnerhall-Consul)
B)Rotspon (Rubinstein-Argentan)
C)Blue Hors Romancier (Rosenkavalier-Feureshein)
D)De Niro (Donnerhall-Akzent)
E)Riccione (Regazzoni-Arogno)
F)Welt Hit II (Weltmeier-Hill Hawk xx)
G)Dionysos (De Niro-Rubinstein)
H)Danzas (De Niro-Weltmeier)
I)Danone (De Niro-Weltmeier)

WeltHitII är ju själv högställd, ädel och är far till 16 godkända hingstar så jag tycker att han är väldigt prisvärd(mitt val).Dessutom står han bara här i år. Gillade Danzas kanon stam bra pris också ,rör sig kanon blir nog dyrare sen så passapå. Romancier fick dålig bed på benen ,trampade igenom i kotorna långa och veka har jag för mig. Men han har elit i Danmark.Lycka till. :banana:

Tack för svaret! Jag tycker också han verkar fin, men eftersom jag helst vill ha en svart hingst har jag kommit fram till att det blir någon av hingstarna Don Frederico, Rotspon eller Dionysos. Welt Hit II får var reserv ifall jag väljer någon av Flyinges hingstar och stoet inte blir dräktigt på första försöket...

Vem är då bäst av ovanstående tre hingstar?

Jag valde DeNiro till mitt sto. (e:Nepal). Hon var riktigt maffig. Jag fick ett mkt ädelt, feminint och högställt sto som rör sig bra. Otrolig utstrålning och riktigt snäll.
En riktig Pärla!!
Welt Hit II är jättefin, med otroligt långa ben men när jag såg honom på hingstvisningen hade han slappa bakben tycker jag.
Lycka till! :)

Danzas är också svart, han har grym bakbens aktivitet och är tydligen en kopia av DeNiro i samma ålder.

Liknande trådar

Avel Dressyr stammade 2 B. v. Belissimo M – Rubin-Royal- Feiner Stern gekört/licensed -Prämienhengst 6 Df. v. Burlington – Pik L – Grande...
Svar
3
· Visningar
1 870
Senast: KickiH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka