Ranglågt sto!

M

marie ireholt

Mitt arabsto är vädigt rädd för andra hästar.Hon har varit det sen hon kom till mig för 7 år sen.Hon är 8.Är jag på träningar så bli hon väldigt stressad av om andra hästar kommer för nära.Idag red jag henne på ett ställe i skogen som vi aldrig varit på.Vi red förbi en hästhage med fyra hästar i.Dom kom i full galopp mot oss.Jag kände hur hon blev helt blockerad för en stund men jag lyckades lugna henne.Går det och få henne tuffare och inte visa sig så ranglåg för andra hästar?

Sv: Ranglågt sto!

Vi har ett sto i vårt stall som var väldigt lågt i rang när hon kom för ett år sedan,men när hon nu har fått gå med våra hästar som heller inte är höga i rang så har hennes självförtroende stärkts och nu är hon mycket tuffare..;) Det verkar som om det har gjort henne gott. Vet inte om det kan fungera för alla lågrangade hästar men det är ett tips.Lycka till!

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 608
Senast: MiniLi
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
759
Senast: Angel
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 463
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 576
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama