Rands & wilson

Maléne

Trådstartare
Vad har ni för kommentarer om rands and wilson är det någon som fodrar med det?
Får väl inte lägga ut en länk till deras hemsida va?

Sv: Rands & wilson

Hejsan!
Jag fodrar med Rands & Wilson och tycker det är ett jätte bra foder, det finns till alla typer av hästar.
Jag har en del hästar som har lite svårt att hålla hullet, men inte med detta foder. De är alla runda och fina.
Det är ett "drygt" foder. Det blir mycket foder i förhållande till vikten. Jag har dock inte det som enda foder utan har valt att ha det som ett kompleterings foder.
De får havre o betfor som grund och sen får de mellan 1-1,5 kg müsli beroende på behov( ja o självklart får de hö/hösilage med)
Jag har inte fodrat med det så länge, men jag tycker redan att det gör underverk.
Ska prova 2 nya sorter av deras sortiment High energy(nu under vintern när energibehovet blir större för våra dräktiga ston o unghästar) och ett som hjälper till att bygga muskler på ett sto som jag ska sätta igång för ridning.
Utav det fodret ska hon ha ca 2 kg per dag( om man inte ger henne havre o betfor)
Fodret ser gott ut och mina hästar ÄLSKAR det.
Vet inte vad du mer önskar för information.

Sv: Rands & wilson

Var i Skåne köper du till Rands& Wilson foder? Kan du inte pm..?
Hittar ju ingen återförsäljare...:(

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 080
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
616
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka