Ranch Trail

T

tjiir

Är det någon som kan tipsa om Ranch trail banor lite längre upp (Dalarna ^) NÅgra bra tips på vad man kan träna med hästen .
Vilka hinder brukar de vara för de mesta ?

Tacksam för svar :P

Sv: Ranch Trail

Är det någon som kan tipsa om Ranch trail banor lite längre upp (Dalarna ^) NÅgra bra tips på vad man kan träna med hästen .
Vilka hinder brukar de vara för de mesta ?

Tacksam för svar :P

Om jag minns rätt så är det tre obligatoriska hinder, en grind ("riktig" fast ej rep). Kasta lasso (visa att hästen ej är rädd ) och att släpa något .
Så det kan man ju börja träna på för att sedan gå vidare med andra "vanliga" hinder som tex. bro,bommar,pressenningar,backhinder, ground tie m.m.
/Erik

Liknande trådar

Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
488
Senast: iNHALE
·
Fritid Jag ska för första gången vandra i Alperna, denna gång blir det i Cervinia, Italien :banana:. Ser så fram emot det! Jag har tidigare...
Svar
10
· Visningar
623
Senast: lil-sis
·
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
956
Senast: ufot
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
841
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur