Ranch trail

R

redrud

Är ranch trail en ny gren? Har aldrig sett den förut men såg nu att den skulle vara med wrcs tävling i april. Jättekul verkar den vara. Om jag förstått rätt verkar det vara en gren där hästen ska vara mer cool :smirk: än i tex vanlig trail, där det med handlar om precision..

Ny från och med förra året i Wras regelbok. Mer så som Trail var från början - mer "skrämselhinder" mindre teknikridning kan amn väl säga... köp och läs regelboken om ni vill se mer exakt.

Malin

WRZ körde en Ranch Trail på sin D-tävling i Bräcke i september. Jag red inte den klassen själv men det var jättekul att titta på. Det var bl.a. grind, kasta lasso, dra något med lassot, gå över pressenning och lasta hästen i transport. Jättekul!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 344
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 344
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 816
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 487
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar