Ranch-Trail cup i Åstorp

M

Mike

Howdy!

Ny har det uppstått en Ranch-trail cup till :)

Den 12-13/8 går en D+C-tävling i Åstorp
C-tävlingen i Åstorp är en Ranchtrail-cup med 5000:- i förstapris.

Det blir en annorlunda ranchtrail-bana ute bland marationhindren.

Mer info finng på:
www.wins.se och www.wildbunch.se

Ride on!
/Mike

Sv: Ranch-Trail cup i Åstorp

Jätteroligt med en Ranch-trail cup, hoppas verkligen att det blir lyckat!
Men, är det ett självändamål att ha så höga prispengar som möjligt? 800:- i startavgift reser ju onekligen frågan vilken typ av ryttare ni vill ha på en C-tävling och vilka ekipage ni vill exkludera.

TDJ skrev:
Jätteroligt med en Ranch-trail cup, hoppas verkligen att det blir lyckat!
Men, är det ett självändamål att ha så höga prispengar som möjligt? 800:- i startavgift reser ju onekligen frågan vilken typ av ryttare ni vill ha på en C-tävling och vilka ekipage ni vill exkludera.
Uh, det är väl jättebra att det blir fler tävlingar och klasser med rejäla prispengar?

Själv tycker jag det känns mer motiverat att betala 800kr och ha chansen att vinna 5000kr, än att betala 150kr/klass och kunna vinna en rosett och nåt konstigt hederspris (typ begagnad borste eller en rosa grimma...)

Tror heller inte att en tävlingsarrangör vill exkludera några ryttare, med tanke på att det till stor del är vi ryttare som betalar för tävlingarna.

Jag vill också vinna 5000, men jag anser inte att så höga avgifter och prispengar hör hemma på en C-tävling. Många som tävlar på C-nivå gör det bara för att få delta och för att komma upp från D. De vet med sig att de inte har en chans att vinna och kan tänka sig det för 100-150kr.
Visst höjer prispengarna kvaliteten på ekipagen och därmed på hela tävlingen, men är det verkligen meningen med en C-tävling?
För ett ekipage som lämnar D-nivån, är det alltså mer motiverande att starta i en A-tävling (Ranch Horse Classic) för 150:- än i en C-tävling…

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka