ramlat med cykeln

MinIan

Trådstartare
Ramlade med cykeln idag, regn =halt -_-

Man blir ju orolig, ringde sjukvårdsupplysningen och de sa att det nog inte är någon fara, ungen ligger väl skyddad. Vill höra hur det gått för er vid fall, så man får höra om att det gått bra och få tankarna på annat!

Är i vecka 18, ramlade på sidan och armen slog till magen i fallet, är lite öm och känner lite värk lite överallt då och då, inget som håller i sig..

Sv: ramlat med cykeln

Jag trillade av en av mina hästar, någonstans runt vecka 25. Ingen oro och barnet mådde fint :laugh: Kollades inte upp något särskilt utan väntade till nästa undersökning. Dock rörde sig fostret ofta så jag kände ju rätt snart att det åtminstone for runt som vanligt.

Jag åkte av hästen med besked i vecka 19, och gjorde en riktig vurpa, landade på höften och blev rejält mörbultad. Gjorde rutinultraljudet några dagar senare, och bebis mådde utmärkt. Det är nog ingen fara alls för din del, såvida du inte har typ svåra magsmärtor och blödningar nu?

Jag blev översprungen av en häst i vecka 27. Vi åkte in och kollade det men väl där var de mer oroliga över hur det hade gått med mig än hur det var med bebis. Gjorde ctg samt ett UL och allt var fint med bebis. Enligt läkaren vi träffade var det främst vid svåra bilolyckor man kunde se skador eller att bebisen dog.

Fick en full och fullvuxen man rätt på magen
när jag var i drygt 5e månaden. Blev att åka till akuten
då jag fick otroligt ont i ryggen. På akuten misstänktes
det att värkarbetet startat men efter grundlig undersökning
så blev jag rekommenderad vila och ett lugnt tempo de närmaste
dagarna. Hade sedan kontroller drygt 1 gång i veckan, men det var
av andra anledningar ;)

Kl

Skönt att höra att det gått bra för er andra, då blir man lugn själv.
Vet inte vad jag skulle ta mig till om nått skulle hända med Lillen.

Vaknar nu på morgonen och allt känns normalt, verkar inte ha någon blödning och ingen värk heller ^^
En ny läxa är väl att ta det lugnt då man är ute, Hehe :P

Jag ramlade, nu minns jag inte exakt i vilken månad, runt 5-6 månaden och hade då en rejäl bebis-kula. Platt fall, och då var det verkligen platt fall, rakt på magen. Gravid och hungrig kom jag springandes med en fullastad tallrick in i vardagsrummet och snubblar över en kartong :crazy:
Blev hysterisk orolig, ringde först sjukvårdsupplysningen, där rådde de mej att lägga mj ner, känna efter rörelser och att jag inte fick ont. Gjorde som de sam men givetvis sov bebis (svårväckt ;) ) så jag ringde sjukhuset. De rådde mj samma sak men om jag ville fick jag komma in. Avvaktade en stund och ringde igen för jag var väldigt rädd trots att allt kändes okj. Åkte in och tog ctg och UL och blev igenom-klämd. Träffade en underbar kvinnlig läkare som förklarade och visade allt hon gjorde.
Så, som sagt, de ligger otroligt skyddade där inne de små :)
Visst ska du kolla upp om du är orolig, för det ska man inte behöva vara, eller om du känner obehag/smärta, men som sagt, de är skyddade.

Grattis och lycka till med bebis :)

Ramlade av hästen i v 30 (tror jag det var). Landade på svanskotan och kände fosterrörelser nästan direkt. Skulle ändå till BM dagen efter och allt verkade normalt.

Jag ramlade av hästen i vecka 22. Det gick bra även om man såklart blir lite nervös!

Kl, vissa av er gjorde värre saker än mig, känns som att det gått bra för Lillen, synd att man redan gjort rul :P tyckte jag kände en svag kick idag. Magen känns som den brukar. Jag kan nog andas ut :) tack för att ni delade med er av era händelser ^^

Tycker lite synd om dig där, inte nog med att du ramlade så förlorade du maten också. Tur att det gick bra :)

Jag blev sparkad i magen två gånger under min förra graviditet, en gång v. 18 och en gång till vid v. 32, hade två spattiga 1-2åringar då, som tur var utan skor på, som gick på lösdrift och jag lyckades hamna mitt i två bråk. Otroligt klantigt. Efter det fick jag hästförbud av sambon. :p

Precis som alla andra tidigare sagt så ligger bebis otroligt skyddad och det händer väldigt sällan någonting. Kommer ingen blödning och man känner fosterrörelserna så kan man i princip "slappna av" även fast det är otroligt mycket lättare att säga än att göra, i know...

Ow, vad otäckt! Att bli sparkad i magen.. jag känner inte så mycket rörelser än, så just det är inget jag kan gå på nu.. men huvudsaken man slipper blödningar ^^

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 397
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 964
Senast: Nixehen
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 217
Senast: mars
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 226
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka