Alltså jag orkar inte med mig själv och min klantighet! Skulle gå ner i källaren och fixa med tvätten. Med sockar på fötterna.. tjoffs så dunkade jag ner och vred till benet. Underbenet vred sig liksom bakåt/utåt/uppåt. Stannade lite snyggt på rumpan på nedersta trappsteget och skrek lite av smärtan.
Stortån är definitivt bruten. Har lite käcka sår och blåmärken längs benet och foten och knät har svullnat upp. Och gör ooont.
Ringde 1177 och de tycker såklart att jag ska uppsöka akuten geeenaaast. Får alltid det svaret, oavsett om jag fått en liten infektion i lilltån eller slagit i svanskotan. Ni fattar.
Anyhow. Har inte möjlighet att åka till akuten. Är ensam hemma med sovande tvååring. Vad är liksom det värsta som kan hända? Tänker att jag får åka till VC på måndag i värsta fall.
Så, om ni har några idéer om vad som skulle kunna hända för hemskt om jag väntar till måndag?
Annars får ni gärna tycka synd om mig och tipsa om bra filmer. Eller kanske komma hit med godis.. eller berätta vad för klantigt ni själva gjort. Eller vad som helst! Har ont och tråkigt!
Tänkte tipsa om en bra film som heter Bad Moms för det första och för det andra tänkte jag bara säga att jag gjort precis det du gjort! Fast inte i samma händelse, jag trillade ner för trappen en gång och slog mig gulåblå. AJ! Och så har jag brutit stortån med, jag åkte aldrig in till vc, man överlever ju trotts allt ändå
Jag bröt tån när jag tog in en häst från hagen, lyckades med det hela genom att hästen klev på mig så konstigt samtidigt som jag föll framlänges på asfalten och bröt tån på mig själv? Typ. Den är hel idag men kan inte böja tån normalt
Haha hoppas det muntrar upp dig lite! Stackare, krya på dig!