H

hestflikkan

Hellu :laugh: Jag brukar ganska ofta trilla av min ponny på hoppträningarna när han stannar, jag slår mig inte och blir aldrig rädd, utan hoppar upp igen och hoppar sen igen :) Men är det någon som har nått tips på hur man kan bli bättre på att inte flyga av? :D TACKSAM FÖR SVAR :banana:

Sv: Ramla av!

Jag har inget bra råd om hur tusan man sitter kvar. Senast idag så insåg jag att jag är helt världerlös på att sitta kvar.. :o Men det mesta tror jag sitter i sinnet, ger man sig fan på att man ska sitta kvar så är nog channsen att man gör det stötte än när man som jag tänker : Oh shit, nu går det åt helansvete och så ligger jag på backen :devil:

kontaktlim i arslet? ;)

Nej, skämt å sido... men det är väl balansträning och rutinrutinrutin.. kanske bör du gå ner lite i höjd på hindrena och köra balanshoppning? Vet inte hur tränarna ser det med knäslut nu för tiden, men det fick vi lära oss var en bra sak.. och mantag ;)

/Fia... som inte hoppat på år och dar. Men som faktiskt lärde sig rida på en Väldans hoppinriktad ridskola för många år sen.....

Träna din balans. Jag har ridit shettis barbacka i fyra år innan och tro mig de är de bästa. Har inte ramlat av en endaste gång i år:D

Träna sits och balans. Bli t.ex longerad i olika gångarter utan att hålla i dig, gärna på en häst som "busar" lite.

Du kan få låna min häst. :angel:

Han slängde av mig varenda dag i ett halvår (nåja, jag överdriver lite kanske), vilket tillslut gav mig utmärkt balans! Nu minns jag inte när jag senast åkte i backen. :D

Titta uppåt! När du tittar uppåt så kommer du riktigt ner i sadelen och det är då svårare att trilla av! Och kanske ta ett mantag!
Lycka till!

HeJ!

Barbackarridning på gammal travare slår det mesta, faktiskt! Så lärde jag min sambo rida och han åker nästan aldrig av! han är som fastvuxen..

/ Lavinia, som svischade i backen för några veckor sen när pållan plötsligt kastade sej åt andra hållet..

Haha :laugh: Tack för alla bra tips! :D Nu får jag träna ! :banana:

Hellu :laugh: Jag brukar ganska ofta trilla av min ponny på hoppträningarna när han stannar, jag slår mig inte och blir aldrig rädd, utan hoppar upp igen och hoppar sen igen :) Men är det någon som har nått tips på hur man kan bli bättre på att inte flyga av? :D TACKSAM FÖR SVAR :banana:

Åker du av när han stannar så har du förmodligen lutat dig för mycket framåt i anridningen. Ner i sadeln och räta upp dig, så sitter du kvar nästa gång.

Bra benslut och inte för framåt i sitsen när du rider an mot ett hinder. ;)

Är det inte det hopptränaren ska hjälpa dig med? hehe;)

bra balans :idea: Brukar själv tänka att "f*n nu ramlar jag av" om min häst gör något skutt, men än så länge har jag setat kvar och har lyckats räta upp mej av mej själv (på något konstigt vis ;))

Jag tar tag i manen. Du kan ju inte sitta och hålla i manen under anridningen, men om du tar tag i manen över varje hinder så kommer du automatiskt att ta tag i manen när din ponny stannar, och sitter då kvar mycket lättare.

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 765
Senast: mamman
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 400
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 333
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
625

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka