Rambo Wug Turnout eller Rhino Plus Turnout? *Snabba svar!*

Horse_power

Trådstartare
Ska beställa ett täcke som helst hade behövt komma igår, men vet inte riktigt vilket jag skja ta av dessa..? *Hjälp*

Rhino Plus Turnout Bild
* Patenterad smart V-knäppning framtill
* Integrerad hals
* Surefit ™-halsdesign
* Svansskydd och kryssgjordar
* 200 g,
* Marine Tartan with Marine
* 140 cm
* Normal leveranstid 10-15 dagar
Pris: 1.412,00 kr

Rambo Wug Turnout Bild
* Högt skuren hals
* Innovativa Rambo leg Arches ™ & tre maggjordar
* Reflexer fram, bak och på svansskyddet
* Surefit ™-halsdesign
* 200g
* Marinblå/Silver
* 140 cm
* Leveranstid 1-4 dagar
* pris: 2.127,00 kr

Jag vill ha helhals eller "halvhals", MEN om det är helhals ska den kunna tas bort (vilket jag inte tror går på rhino täcket), Det ska vara V-knäppning då det sitter MKT bättre på min häst, Rambo täcket känns det som jag borde beställa för allt stämmer ihop med det täcket + att det är snabb leverans (=BRA!), MEN sen är det rätt stor skillnad mellan priserna på täckena (500kr). Vill att det ska vara rätt täcke då det för mig är väldigt mycket pengar att läga ut särskilt på ett täcke.

Hur skulle DU gjort?

OBS!! Snabba svar tack!

Sv: Rambo Wug Turnout eller Rhino Plus Turnout? *Snabba svar!*

Jag skulle ha köpt ett Rhino Wug Turnout i stället. Halvhals OCH billigt.

Helhals är onödigt och ökar risken att täcket inte passar. Deessutom är halsdelen ändå ofodrad.

Har redan ett rhino wug till honom men inte i 200g anledningen till att jag inte vill ha ett tll är att jag inte vill blanda ihop dem och att de är slut så det kommer ta extra lång tid att få det ;)

Men då har du ju egentligen redan bestämt dig för det andra, eller?

Jag hade annars också sagt Rhino, billigare, lika bra och mkt smidigare.

Säger Rambo Wug, tycker Rambo täckena är dom bästa.

Jag har själv ett Wug Turnout, och jag tykcer det är riktigt bra!

nej, jag velar fortvarande mellan rhino plus och rambo wug, vill dock inte ha rhino wug bara :p

Jag har båda, men om jag skulle välja ett av dem så skulle det bli Rambon....kommer att hålla längr- 500 :- intjänade på sikt!!

FPL

min häst har ett rhino plus. halsen går att ta av!

Jag stod inför samma val som du, funderade ett tag på Rhino plus och sen blev det ett Rambo Wug och jag är supernöjd med täcket! det bästa täcka jag någonsin haft!
Det är så kraftigt i tyget.

Ska beställa ett täcke som helst hade behövt komma igår, men vet inte riktigt vilket jag skja ta av dessa..? *Hjälp*

Rhino Plus Turnout Bild
* Integrerad hals
* Surefit ™-halsdesign
* Svansskydd och kryssgjordar
* 200 g,
* Marine Tartan with Marine
* 140 cm
* Normal leveranstid 10-15 dagar
Pris: 1.412,00 kr

Rambo Wug Turnout Bild
* Högt skuren hals
* Innovativa Rambo leg Arches ™ & tre maggjordar
* Reflexer fram, bak och på svansskyddet
* Surefit ™-halsdesign
* 200g
* Marinblå/Silver
* 140 cm
* Leveranstid 1-4 dagar
* pris: 2.127,00 kr

Jag vill ha helhals eller "halvhals", MEN om det är helhals ska den kunna tas bort (vilket jag inte tror går på rhino täcket), Det ska vara V-knäppning då det sitter MKT bättre på min häst, Rambo täcket känns det som jag borde beställa för allt stämmer ihop med det täcket + att det är snabb leverans (=BRA!), MEN sen är det rätt stor skillnad mellan priserna på täckena (500kr). Vill att det ska vara rätt täcke då det för mig är väldigt mycket pengar att läga ut särskilt på ett täcke.

Hur skulle DU gjort?

OBS!! Snabba svar tack!

Jag har det första täcket. Ångrar att jag köpte det. Är super tungt och vasst vid manken. Det ger min häst tryckskador i manken.

Det andra tycker jag är bättre men det skaver bort manen. Dock håller det hästen torr och regn rinner inte ner på bogarna.

Köpte Rambo Wug fick det i måndags och det är :love::love::love: Ångrar inte att jag tog de nu! Har aldrig haft ett bättre täcke! :D

bilder tack! funderar på ett sådant jag också

Bilder: :D
17977332.jpg

17977333.jpg

Liknande trådar

Utrustning Sliter mitt hår snart! Min häst fryser när det blåser, och blåser gör det mycket här. Han har mat, han är frisk, han är inte...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 867
Utrustning Behöver lite hjälp och tips angående täcken till min foderhäst... Såg idag att han fått lite skav av täcket framtill, inget som...
Svar
10
· Visningar
1 600
Senast: Angel
·
W
Utrustning Hej. Jag har en häst som är frusen av sig. Hon tycker inte om blåst och verkligen inte det kombinerat med regn. Sjunker...
Svar
8
· Visningar
1 761
Senast: Gaia
·
Utrustning Jag sitter och velar vad jag ska köpa för täcke till Ica (får pengar i födelsedagspresent och julklapp av mamma). Förutsättningarna...
Svar
19
· Visningar
2 540
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka