ram i photoshop

S

SomethingCorporate

hur gör jag för att få en ram i photoshop?
någon vänlig själ som kan förklara?
 
Sv: ram i photoshop

Vad för sorts ram?

Enklast möjliga: Välj den färg du vill ha på ramen som bakgrundsfärg, menyn Bild -> Storlek på arbetsyta, gör lika mycket större åt båda håll. Du får då en kant runt om i bakgrundsfärgen.

Vill du ha en mer avancerad ram så får du tala om precis vad du vill ha, så kan jag kanske (eller någon annan för den delen) tala om ungefär hur du kan göra.

Är det verkligt komplicerat, släng upp bilden så kan jag försöka göra det åt dig och sedan förklara hur jag gjort.

/Ida
 
Sv: ram i photoshop

jag ville bara ha en vanlig enfärgad så tusen tack :bow:
 
Sv: ram i photoshop

jag vill ha en som är typ rund, som man lägger över bilden, så att endast det som är innanför cirkeln syns, hur gör man då?
 
Sv: ram i photoshop

Använd en stor rund pensel, gör den svart. Lägg den över det som vill synas, i ett nytt lager dvs. Markera punkten med "trollstaven", markera sen lagret med bilden. Välj "Invert" och ta bort överflödig bild. Markera sen lagret med den svarta pricken. Välj "Screen" på lagerpaletten (vet ej vad de heter på svenska), gå sen till "Layer Style" -> "Stroke" och gör sen de inställningar du vill ha för ram.

Vet ej om det var så du mena, och om du förstår min något luddiga förklaring:crazy:
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
633
Tjatter Jag har köpt en ny mobil, och har inget bank id på den. Inte heller swish. Och för att kunna fixa det måste jag ju kunna komma in på min...
Svar
16
· Visningar
982
Senast: Karfitsa
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 593
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 024
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp