Rallylydnad med brutet nyckelben (människans alltså)

annan1

Trådstartare
Det är kanske en dum fråga, men tror ni att man kan börja på en nybörjarkurs i rallylydnad med brutet nyckelben? Min hund och jag är anmälda till en kurs som börjar på tisdag och jag flög av ponnyn och bröt nyckelbenet igår.

Kan man träna rally med höger sida i princip obrukbar?

Sv: Rallylydnad med brutet nyckelben (människans alltså)

Beroende på hur du känner dig, men ett brutet nyckelben läker rätt fort, jag bröt nyckelbenet som ung och åkte på ridläger en vecka senare... :D

Sonen bröt också nyckelbenet för två år sedan och en vecka senare märkte han inte av det, så jag skulle inte tro att det är något problem att gå en rallylydnads kurs, agility hade ju varit värre om det innebar att man skulle hjälpa till att bära hinder men det brukar ju också lösa sig. :D

Så gå kursen och ha roligt!

Sv: Rallylydnad med brutet nyckelben (människans alltså)

Tack för detta, jätteskönt att höra att det kan gå så snabbt! Nu är jag ju inte purung så säkert tar det längre tid än en vecka, men det kanske ändå blivit såpass bra att det är uthärdligt, särskilt längre fram i kursen.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 455
Senast: mackan
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 970
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Sitter och skrattar för mig själv. I höstas anmälde jag mig till en kurs i longering med hund och de skulle höra av sig när de funnit...
Svar
3
· Visningar
1 528
Senast: eldhroka
·
Övr. Hund Hej på er! För ett tag sen vädjade jag efter råd här på buke om min jaktgalna blandrastik. En del har hänt! Inte jättemycket, men en...
2
Svar
21
· Visningar
2 052
Senast: OUL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka