Raldo Polo

A

anra

Ja är det någon som vet något om denna hingst?
Han förekommer i tredje led hos vårt sto, det är en ej kvalificerad hingst men som i vårt stos stam har använts av Gustaviis på deras fina sto Ballymena Park.
Ballymena hade innan dess betäckts med Irco Marco tre gånger och då lämnat fina föl som Marcoville och Irco Mena men sen betäckte man med en ej kvalificerad hingst. Så är det någon som vet något om denna hingst?

Sv: Raldo Polo

Det var väl dom som hade honom tror jag. Finns en hel del fina hopphästar med honom i stammen vet jag, sen har han väl själv gått svår hoppning. Linda Heed rider en internationellt med honom som morfar.

Sv: Raldo Polo

Han hade samma far och morfar som Irco Marcos pappa Irco Polo, och samma stostam som t ex Emmerton och Highlight. Så stammen känns ju som en bra anledning till att använda honom. Sen linje/inavlade ju Gustaviis rätt hårt på ffa Sinaeda, och genom att använda Rado Polo fick de ytterligare en variant på samma stam att lägga in, så att säga.

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 389
Avel Detta är en ren nörd/intressefråga: Som de allra flesta vet finns det idag tre existerande, ursprungliga hingstlinjer hos engelska...
Svar
12
· Visningar
2 127
Senast: Myrten
·
Avel Ska inseminera mitt 5-åriga sto, första gången. Tidigare har jag använt mig av naturlig betäckning och har ju då lämnat stona hos hingst...
Svar
6
· Visningar
1 554
Senast: Novalisa
·
Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 520
Senast: Marty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025