Sv: Rakt bett

Det finns ett tillägg i dom internationella reglerna att rakt metallbett nu INTE får användas , innan var det tillåtet då jag har ridit på det internationellt ett flertal ggr men from 2006 så får man det inte och det borde ju gälla ponny oxå då

Rakt metallbett finns iaf inte med som godkänt bett för ponny i TR IV-06 så det stämmer troligen.
Vet du varför det inte längre är tillåtet?

Det finns ett tillägg i dom internationella reglerna att rakt metallbett nu INTE får användas , innan var det tillåtet då jag har ridit på det internationellt ett flertal ggr men from 2006 så får man det inte och det borde ju gälla ponny oxå då
Så enkelt är det tyvärr inte för rakt metallbett var inte tillåtet internationellt på ponny 2003 - 2005 när det solklart var tillåtet i Sverige och (överallt) på häst :cool: Frågan är också ställd till SvRF om det har tagits bort med flit eller om det (alltså tillägget 2003) bara halkade bort när TR 2006 skrevs men har inget svar fått än utan det skulle kollas upp i "regelkommitén" :confused: och det kan ni ju själva räkna ut hur hög prio en sån fråga har.... kolla gärna debatten på Tidningen Ridsports hemsida, jag menar bara, varför får man inte tävla hoppning på gummibett med parerstänger när man får rida på pessoabett... så nåt varför finns det säkert inte för rakt bett heller bara ointresse att ta i frågan

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: MJLee
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
680
Senast: Amanda_F
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter 13-åriga Agnes Wallberg tävlar tillsammans med sin ponny Aramis i ridsportsgrenen fälttävlan. Under helgen var de nere i Skövde och...
Svar
0
· Visningar
105
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?