Rakning av shettis

Underbar

Trådstartare
Ska klippa shettisen, han blir väldigt svettig vid bogen och lite vid magen.
Men han har aldrig varit klippt så vet inte hur jag har tänk mig förslag på hur jag ska klippa han ? Någon?

Han står på lösdrift men ska flytta in han i stall snart igen , men vet inte när det blir.

Hade tänkt så här

http://underbaar.zoomin.se/P3074052

Sv: Rakning av shettis

Jag spårklipper min shettis. Hon blir alldeles för varm vid körningen annars. Står uppstallad på natten. Behöver i princip aldrig täcke ute trots klippningen oavsett väder.

Sv: Rakning av shettis

Vi körde samma som för ridhästarna, när vi klippte shettisen. Hela halsen (manen gjorde att han fick problem med huden under, för tätt så klippning av pälsen underlättade det), sedan bogen och en bit bak. Som en diagonal linje från manken ner mot virveln/ljumsken. På det sättet blev sadelgjordsstaden fri, där blir det ju annars gärna varmt och läskigt.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 097
Senast: Roheryn
·
Hästvård Vår ponny har väldigt fin hovkvalitet,men usla tunna sulor. Hon är dessutom plattfotad. Hon är superöm på grusvägar och tyvärr består...
Svar
9
· Visningar
1 178
Senast: skiesabove
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 325
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka