Räkna med kokt havre?

I

Inloggningsnamn

Jag ger mitt B-ponnysto kokt linfrö och havre, 1/2 dl linfrö till 1 dl havre om dagen (havren kokar med för att det inte ska koka över och att det ska bli en "gröt" ). Ska jag räkna med havren i foderstaten, är det samma värden kvar fast den är kokt?

Loggan

Jag tror inte att det är någon större skillnad på havren om den är kokt eller inte. Ibland så brukar man göra så till hästar som har lite svårt att tillgodogöra sig maten.
Det jag kan tänka mig sjunker när man kokar havren är vitaminhalten...Antar att det är samma som med kokta grönsaker... Men jag vet inte helt säkert, men jag tycker att det låter rimligt.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 898
Senast: Roheryn
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 506
Senast: Gabby_Ossi
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 621
Senast: Shaggy
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 324
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar