Räkna foderstat till katt?

M

memmalotta

Som rubriken lyder, är det någon som har räknat ut en foderstat till sin katt? Vi gör det till hästarna, men kan man göra på samma sätt med katterna efter ålder, storlek, aktivitet och sen alla näringsämnen i maten? :)

Om någon gjort det och tycker det är kul så får ni hemskt gärna ta er an att kika över lite för mina två kissar! :D
 
Sv: Räkna foderstat till katt?

Jag har gjort det till mina katter eftersom jag gör egen kattmat. Jag gjorde det bara i början för att ha koll på att sammansättningen var OK, men särskilt kul är det ju inte. Ingenting jag sätter mig ner och gör för skojs skull.
 
Sv: Räkna foderstat till katt?

Fast det tycker inte jag är på riktigt samma nivå som det jag eftersträvade nu :)

Om man inte vet hur en hästfoderstat räknas ut så kanske det är svårt att se framför sig hur jag tänker.. :) Det är ju ändå en himla skillnad på katt och katt om man tänker sig hur lättfödd den är, hur aktiv den är och om det är en hona eller hane, kastrerad eller inte. Som sagt, undrar om det är någon som räknar på foderstat till sin katt, för baksidan på kattfodersäcken har jag redan läst :D

Eget foder? Spännande! Hur gör du då?
 
Sv: Räkna foderstat till katt?

Jag ger katterna köttben, kött och inälvor av olika slag. Inte särskilt avancerat och jag har som sagt slutat räkna nu. Har förenklat konceptet till att ge lämpliga proportioner över en vecka. Mängd mat bedömer jag efter vikt och hull. Börjar någon lägga på sig (vilket de sällan gör med denna mat) ger jag lite mindre mat bara.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
790
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 195
Senast: Marvin
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 385
Senast: Kaching
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 394

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp