Råka klippa hundens öra........:(

K

kikksan89

Hej!
För ca en timme sedan ar jag och trimma min lilla kille och mitt i allt hör jag ett gnäll, tänker inte mkt på det men när jag kommer hem upptäcker jag ett litet hack i örat (det är rött och lite hud hänger!!) Kommer det läka själv? Tvätta med lite hemmagjord koksaltlösning men är orolig av naturen så nu tittar jag där hela tiden:(!!!

Sv: Råka klippa hundens öra........:(

Det läker säkert, tvätta om det behövs och låt bli det annars. Om hunden kliar mycket på det kan tratt behövas några dagar.

Jag de e nog bäst att låta de läka av sig själv...har tratt hemma som tur är, han flaxar rätt mkt med örat- hoppas de inte stör läkningsprocessen!? Tack för svar!

Även små jack i örat kan blöda oerhört mycket. Om det inte kommer blod så kommer det nog läka bra själv. Även om de störtblöder från örat kan det vara ett litet sår :)

Tack för svar, känner mig lite lugnare nu! Får hålla koll på det i dagarna men det läker nog fint(hoppas jag) :)

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 776
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 845
Senast: Dino
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 516
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nu varit och mätt mina järnvärden igen, och kan inte låta bli att spåna vidare lite kring detta... När jag läser om tecken på...
2
Svar
22
· Visningar
4 695
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka