Raka hästen

Sallycameron__

Trådstartare
Det e dax att raka hästen och jag har lite frågor angående klippmaskin. Jag äger en liten klippmaskin från biltema som är tyst, kraftfull och lätt att hantera. Det ända problem jag upplever med den är att distanskammarna gör det väldigt randigt och fult. Har även en stor klippmaskin men den låter som bara den plus att det känns lite krångligt med sladd mm. Min fråga är då om det blir alldeles för kort päls om man tar bort distanskammen vilket borde va 2mm. Har inte vågat prova ännu :crazy: Tror den stora maskinen lämnar runt 3mm.
5ED67CFD-328B-4CCB-BDBF-4F099EB2EBE5.webp

Det e dax att raka hästen och jag har lite frågor angående klippmaskin. Jag äger en liten klippmaskin från biltema som är tyst, kraftfull och lätt att hantera. Det ända problem jag upplever med den är att distanskammarna gör det väldigt randigt och fult. Har även en stor klippmaskin men den låter som bara den plus att det känns lite krångligt med sladd mm. Min fråga är då om det blir alldeles för kort päls om man tar bort distanskammen vilket borde va 2mm. Har inte vågat prova ännu :crazy: Tror den stora maskinen lämnar runt 3mm.Visa bifogad fil 37368

Kom ner väldigt tajt på skinnet med den där på pappas hund när jag drog medhårs :angel: utan distanserna

Den är inte kraftfull nog att klippa en hel häst, har klippt huvud och ben med en sån, men det är oerhört tidskrävande.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag funderar på att skaffa häst och planerar lite inför det. Men jag behöver få svar på lite frågor. Jag har nämligen tänkt att bygga...
2
Svar
21
· Visningar
2 708
Senast: Dopy
·
Hästhantering Tänkte klippa 5-åringen i år, då han nu rids lite mera och blir hyfsat svettig av en 1 h lätt runda i skogen. Han har också tidigare år...
Svar
17
· Visningar
3 552
Senast: Harbor
·
E
Distans Gokväll, Vill för det första börja med att be om ursäkt att jag inte har haft koll på min pm låda... Har tyvärr på tok för mycket...
Svar
19
· Visningar
3 972
Senast: sthu
·
Islandshäst Regler för forumet "Tävla Islandshäst" Detta forum är avsett för diskussioner kring Tävling och Träning av Islandshästar utrustning...
2
Svar
39
· Visningar
10 164
Senast: Rea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sånger som du hatar
  • Separera med barn
  • Black Friday