Sv: raka häst som fäller?
Jag är även inne på att du kanske bör prata med en veterinär, en unghäst som ännu inte släppt vinterpälsen låter inte helt normalt.
Har senast i dag när jag varit ute och skott, fått tillräckligt med material till en kofta på mig från hästarna, så ja de fäller i fulla muggar, men har som senast i måndags verkat tre shettsar som inte hade börjat fälla nämnvärt, och dessa, tja de hade tovor lite här och där men mycket välvårdade!
Pälsen hade börjat släppa under man och pannlugg, kan tänka mig att om en vecka är dom halvnakna.
Fjårdningen däremot, hade börjat släppa sin päls, och jag tror jag svalde ett kilo.. o_O
Kontenta, hästar fäller olika, har en bekant som tog hem sin Isis från tyskland, han satte sommarpäls mitt i smällkalla vintern, och ser fortfarande lika snygg ut nu när övriga +20 hästar i det stallet fäller... Men han fäller med, till sommarpäls, igen. HUr konstgt det än kan låta!
TS, är det tovigt och dant, klipp. Men börja med att ge pålle ett par rejäla bad med några dagars mellanrum, så kommer du nog få se skillnad.
Finns det ingen skit som håller ihop hårstråna, så yyyyr dem av bara det är på g.
Yes är ett hett tips.
Får man se bild på den omtalade?