Rak eller svängd?

aglaonema

Trådstartare
Rak eller sväng rygg

Bifogade filer

• D233262A-1BFA-4922-A1D4-68057DC11F9E.webp
    D233262A-1BFA-4922-A1D4-68057DC11F9E.webp
    144,7 KB · Visningar: 68
Det är viktigt att se hur hästen använder ryggen under rörelse tex min hästs rygg blir rakare under arbete. Därför testar en sadelprovare sadeln både när hästen står stilla och när hästen arbetar och sist men inte minst- hur sadeln passar ryttaren ;)

Visa ord.

Värst är de hästar som har svängd profil under uppvärmning men rakare när de kommer i arbete. Vill en att sadeln sak ligga illa under uppvärmning (=hästen kommer aldrig till korrekt arbete) eller när hästen jobbar korrekt (=hästen undviker att jobba korrekt)?

Sadlar är en djungel.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
394
Senast: Freazer
·
Utrustning Har idag en Dominus som är vid i bomvidden, men jag funderar på om den är lite lite för rak, har kollat på en Jaguar bomvidd 28 (vid?)...
Svar
2
· Visningar
220
Senast: Fibusen
·
Utrustning Läst lite forskning om skaderisk på överhettade senor i för varma benskydd. Många är emot fårskinn/ludd i benskydd och menar att det...
Svar
5
· Visningar
469
Senast: Kristall10
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 847
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka