Iaraphel

Trådstartare
Erfarenheter av denna hingsts avkommer... har nån här det?

Hn står uppstallad där vi ska betäcka, hade innan planer på cosmopolite S och Cardento men tyckte det lät fint om R och hans 6 10or :D (i galopp och ridbarhet bland annat)

Men jag vill inte ha hans tecken :crazy:
fasst jag lä ju älska fölet hur det än ser ut....

Har bara träffat 2 avkommor till honom "ordentligt". Båda är bruna med bläs och mycket vitt på benen, ganska stora men inte tunga. Den ena är lite vass (men kan mycket väl komma från mamman) och den andra är gudasnäll och mycket ridbar och trevlig med ett coolt sätt. Båda har BRA rörelser. (Hoppförmåga vet jag inte då jag inte sett någon av dem hoppa)

(Detta är ju bara 2 avkommor och kanske inte något att göra uttalanden på... men kanske finns fler här som har Ragazzo-avkommor.)

En kompis har en hingst-åring efter Ragazzo.
Han är helt brun utan tecken. Mamman är brun och har någon vit kota om jag inte minns fel.
Avkomman är snäll och cool att hantera och verkar lättlärd.
Ser utvecklingsmässigt ut som en normal åring.

En fölunge e:Ragazzo-Gepard

reggaz5.jpg

jättefin :) En dum fråga bara :o, jag är inte van att se föl så här men har detta fölet väldigt kort hals eller ser dom ut så :confused:

nja...tycker det är rätt normal hals för den åldern så att säga... ;)

Vad fiiin!!!
Men vad grov han är !!
Vad är det för ras på mamman??? *nyfiken*
Min stallägare har varit med sitt halvblodssto hos Ragazzo nu där han står uppstallad!!
Kul,för jag ska följa med sen när hon ska dit på Ultraljud!!
Det ska bli enormt spännande ! :banana: :banana: :banana:

Nix hon är inte min...hon tillhör en bekants bekant så att säga.Hon finns i England.

Jag har ett 3 årigt sto E: Ragazzo-Favorit. Hon är ca 165 cm, brun med strimbläs och 4 strumpor. En ädel typ av häst med långa ben. Hon är ganska tuff i temperamentet, men det är hennes mor också. Mamman är mörkbrun med 2 vita kotor och stjärn, ca 160 cm. Ett ganska typiskt halvblod. Hon har en trevlig galopp och en bra skritt. Hade gärna lagt in en bild om jag bara visste hur man gjorde! Lycka till med era föl!

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 929
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
Avel Går i tankar om att betäcka mitt ena sto nästa år. Jag behöver råd och tips om avel då det var 12 år sedan senaste fölet hemma. Framför...
Svar
5
· Visningar
1 135
Senast: Görel
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 315

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka